czwartek, 31 grudnia 2009

Moja lista przebojów 2009 roku

Na miejscu 10.:
Zachodzę na zachód


Sformułowanie „Cudze chwalicie, swego nie znacie” jest mi obce ideologicznie, bo na kilometr zalatuje nacjonalizmem. Ale żeby mieć skalę porównawczą, nie zaniedbuję krajowych peregrynacji. W tym roku padło na Zachodniopomorskie. Wioski pokontrolne przedstawiam na bieżąco.
Dlaczego nie na skale? Bo buda ważniejsza
Odchylenie prawicowo-nacjonalistyczne
Albo czytanie, albo praca

Na miejscu 9.:
Folguj szczątkom swej młodości


Ostatni raz spędziłem tyle czasu na Olsztyńskich Nocach Bluesowych w 1994 roku. W tym roku zaaplikowałem sobie potężną dawkę bluesa. Na szczęście blues już dawno nie ma nic wspólnego ze smutkiem, bo chyba cały Olsztyn miałby doła. Tzn. miałby jeszcze większego...
A zobaczenie na żywo Livin' Blues (niechby i dziś pod nazwą Livin' Blues Xperience) to przeżycie porównywalne z pozycją 5.
Folguj szczątkom swej młodości

Na miejscu 8.:
Czasami czuję w głowie szmer
I gdy czuję ten szmer, zasiadam do tłumaczenia. Podbudowany tegorocznym 120-godzinnym kursem języka angielskiego zmierzyłem się z dwiema piosenkami.
Prawdziwy sukces odtrąbię, gdy zacznę tłumaczyć w drugą stronę...
Jestem z Wenus
By mi zawsze dobrze szło

Na miejscu 7.:
(Nie) mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych


Dwa w jednym – Indie i Hiszpania. W lipcu Indie były dla mnie wspomnieniem, a Hiszpania nieodległym zamierzeniem. Jeden z najciekawszych koncertów, jakie w życiu widziałem.
(Nie) mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych

Na miejscu 6.:
Nim przyjdzie wspomnienie

Jeden wieczór, dwa koncerty, kilkunastu wykonawców, ponad 30 piosenek mojego ulubionego Czesława Niemena. Nie wszystkie podmioty wykonawcze mnie powaliły na kolana, ale szanuję nawet tych, których nie lubię. Czesław N. byłby ze mnie dumny...
Nim przyjdzie wspomnienie

Na miejscu 5.:
Trójkącik na Targu Rybnym, czyli ptaszek w klatce

Byłem na koncertach Boba Dylana, Carlosa Santany, Rolling Stonesów, Erica Burdona, King Crimson, ale to wszystko nie w tym roku oczywiście i gdzieżby tam w Olsztynie. Tegoroczny koncert Budgie w naszym mieście to jak jaskółka czy inny ptaszek :) Będzie wiosna?
Ptaszek w klatce

Na miejscu 4.:
Tour de Bohemia


Szósty z kolei wrześniowy urlop. W tym roku Tour de Bohemia. Czyli po prostu kilkanaście czeskich miasteczek. A w każdym mieście powiatowym zamek jak pół Wawelu. Zazdraszczam.
Czeska branka nurzana w Beneluksie
Niech moc będzie z nami
Czy to zakaźne

Na miejscu 3.:
Nie jadę do Oviedo


To prawda, nie byłem w Oviedo (a chętnie bym pojechał...). Ale i bez Oviedo Hiszpania jest ciekawa. Pod warunkiem, że nie jedzie się na plażę...
Nie jadę do Oviedo czyli odcinek nie dla dzieci
Gorączka hiszpańskiej nocy
Okno z widokiem na historię
Pedro spuścił nieco z tonu
Most po byku

Na miejscu 2.:
Ostrzegałem. Będę śpiewał...Różne rzeczy się w życiu robiło, ale jeszcze nie śpiewałem aż tak bardzo publicznie. Specjalnie stanąłem w tym samym miejscu, gdzie 10 lat wcześniej siedział Jacek Kaczmarski :)
Ostrzegałem, będę śpiewał

Na miejscu 1.:
Wydelegowany Muchomorek

W czerwcu po raz pierwszy zostałem wybrany delegatem na Zjazd ZHP, a w grudniu uczestniczyłem w tym najważniejszym spotkaniu naszej organizacji. Mało tego, zostałem członkiem Rady Naczelnej. To dla mnie największe tegoroczne zaskoczenie...
Wydelegowany Muchomorek
Zjeżdżam
Ciągle zjeżdżam i zjechać nie mogę
Zjeżdżania dzień przedostatni
Zjechałem
Druh z Białorusi

Dla przypomnienia:
Moja lista przebojów 2008 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz