niedziela, 7 lipca 2019

Straszna rzecz do stracenia

Jakaś burza w Zurichu lub inna zaraza uziemiła samolot, którym miał wczoraj przylecieć nad Wisłę Phil Bates, by olśnić nas muzyką elektrycznego światła. Wykorzystując dwa dni więcej, jakie zostały do olsztyńskiego koncertu Electric Light Orchestra Classic (został przeniesiony na jutro), zająłem się jeszcze jedną piosenką autorstwa Jeffa Lynna (bo jedną już przetłumaczyłem okolicznościowo).

No i weź człowieku powiedz, o co w niej cho... Czy to rozważania wytrawnego surfera? A może rozterki młodego kochanka chwilę przed pierwszym razem? Czy, nie daj Boże, hamletowskie dylematy człowieka, który chce z sobą skończyć. Dość dużo tych pomysłów, jak na piosenkę podstępnie lekką, łatwą i przyjemną, czyli „Livin’ Thing”.


Żeglując gdzieś, wchodzę na fali grzbiet
To jak czary
Się toczyć i jeździć, i ślizgać, i zsuwać
To czary

I ty, i twe słodkie żądze
Brałaś mnie, o, mocniej i mocniej, kotku

To jest żywa rzecz
Straszna do stracenia rzecz
To jest dana rzecz
Do stracenia straszna rzecz
Zanurzam się w dół (w dół)

Wierzę co sił, że zrobiłaś to, gdy
Dzień najgorszy (zanurzam się w dół)
Ruszając wraz, oglądając się na
Dzień swój pierwszy (zanurzam, zanurzam)

I ty, i twe słodkie żądze
(Nie rób mi tak) Brałaś mnie, o, mocniej i mocniej, kotku

To jest żywa rzecz
Straszna do stracenia rzecz
To jest dana rzecz
Do stracenia straszna rzecz
Zanurzam się w dół (drogą tą)

Nurzam się w dół, bo nie wstrzymasz mnie już
Płynę z prądem (zanurzam się w dół)
O, niech idzie stąd, nie przeszkadzaj w tym show
Zły sen w głowie (zanurzam, zanurzam)

I ty, i twe słodkie żądze
(Nie rób mi tak) Brałaś mnie, o, mocniej i mocniej, kotku

To jest żywa rzecz
Straszna do stracenia rzecz
To jest dana rzecz
Do stracenia straszna rzecz

To jest żywa rzecz
Straszna do stracenia rzecz
To jest dana rzecz
Do stracenia straszna rzecz
Olsztyn, 6-7.07.2019



Kącik „Razem”, czyli wycinek z połowy lat 80., a na nim tekst omawianego dziś utworu:

I kącik „Świata Młodych”, czyli tak to widziałem 5 grudnia 1981:

Kącik okładkowy, czyli miałem taką kasetę:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz