czwartek, 16 lutego 2017

Czyżby wołała imię moje?

Tę piosenkę Ian Gillan odziedziczył w Deep Purple po Rodzie Evansie, swoim poprzedniku przy mikrofonie.

Było to zresztą dziedziczenie w drugiej linii, bo stawiający w 1968 roku pierwsze kroki zespół posiłkował się różnymi znanymi utworami, a właśnie „Hush” (m.in. za sprawą przypadkowo brzmiącego w amerykańskich uszach narkotycznie tytułu) przyczynił się do popularyzacji początkującej grupy w Stanach Zjednoczonych. „Hush” było piosenką, którą w 1967 roku wylansował Billy Joe Royal. Jej autorem był Joe South, wzięty w latach 60. muzyk sesyjny (słyszymy go choćby u Boba Dylana czy duetu Simon and Garfunkel).


Deep Purple szło wówczas ścieżką wydeptaną przez Vanilla Fudge, czyli nadawało znanym przebojom nowocześniejszego wyrazu. Z „Hush” modernizacja nie była problemem.


Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na
Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na

Więc poznałem dziewczynę i w myślach ją mam
Nic w tym dziwnego, jest piękna tak
Lepszej nie miałem, no, mówię wam
Choć czasami sprawia, że mnie trafia szlag

Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na
Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na

Sza, sza
Czyżby wołała imię moje
Sza, sza
Złamała mi serce, lecz kocham ją ciągle
Sza, sza
Czyżby wołała imię moje
Sza, sza
Miłości jej pragnę i na tym stoję

Miłość
Mają to wcześnie rano
Miłość
Mają to późno w nocy
Miłość
Cóż, tak pragnę, chce tego
Miłość
Żyć nie mogę bez tego

Jak piaski ruchome jej miłość jest
Wystarczy tylko, że dotknie mnie
Już jestem pod spodem i sięgam już dna
Nie mogę już jeść, nie mogę spać

Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na
Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na

Sza, sza
Czyżby wołała imię moje
Sza, sza
Złamała mi serce, lecz kocham ją ciągle
Sza, sza
Czyżby wołała imię moje
Sza, sza
Miłości jej pragnę i na tym stoję

Miłość
Mają to wcześnie rano
Miłość
Mają to późno w nocy
Miłość
Cóż, tak pragnę, chce tego
Miłość
Żyć nie mogę bez tego

Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na
Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na

Na, na, na, na... na, na, na... na, na, na
Olsztyn, 15-16.02.2017



Dalsza modernizacja nastąpiła już za czasów Iana Gillana. I takiej właśnie wersji posłucham zapewne 23 maja w Łodzi na bis, gdy Deep Purple będą kończyć swój (podobno) przedostatni polski koncert...


I usłyszałem:


A gdy już zabraknie Deep Purple, może rozejrzę się za koncertem Kula Shaker...


Kącik okładkowy, czyli miałem taką kasetę:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz