sobota, 2 września 2017

Szorstka przyjaźń dwojga nas

Jako przykładny bywalec dyskotek przełomu lat 70. i 80. ubiegłego wieku poznałem tę piosenkę najpierw w wersji Boney M. Gdy kilka lat później ogarnąłem już na pamięć całą twórczość The Beatles, odczuwałem nawet przez moment dysonans poznawczy, ale szybko mi przeszło i jedynie słuszne skojarzenie mówi mi, że „Two of Us” to piosenka Beatlesów, która tak nienachalnie otwiera ostatni-nieostatni album zespołu.

Piosenka nagrana 31 stycznia 1969 roku ujrzała światło dzienne dopiero półtora roku później, w chwili rozpadu grupy. Nie dziwi zatem odczytywanie jej również jako reportażu o rozstaniu dwóch facetów... Zresztą w czasie jej nagrywania panowała już szorstka przyjaźń, co widać na filmie „Let It Be”.


Dwoje nas gna donikąd
Forsa znika
Ktoś miał gest
Ty czy ja – marny szofer
Gubiąc drogę
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu brnąc

Dwoje nas śle pocztówki
Liścik krótki
Pisząc wciąż

Ty i ja tląc zapałki
Cisnąc klamki
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu brnąc

Ty i ja to wspomnień moc
Dłuższych od tej drogi, co
Przed nami jest
Dwoje nas w pelerynce
W pojedynkę
W słońcu trwa

Ty i ja za czymś gnamy
Nie trafiamy
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu brnąc

Ty i ja to wspomnień moc
Dłuższych od tej drogi, co
Przed nami jest

Dwoje nas w pelerynce
W pojedynkę
W słońcu trwa
Ty i ja za czymś gnamy
Nie trafiamy
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu znów brnąc
Do domu brnąc
Olsztyn, 2.09.2017



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz