piątek, 3 sierpnia 2012

Meteorologia dzieci kwiatów

Zespół Creedence Clearwater Revival dał niezły występ na Woodstock w 1969 roku, ale mało kto o tym wie. Występowali 16 sierpnia, a właściwie już 17 sierpnia, bo na scenę weszli pół godziny po północy. Po nich wystąpili jeszcze Janis Joplin, Sly and the Family Stone, The Who i o ósmej rano (!) Jefferson Airplane.

Nagrań CCR nie ma jednak na słynnym filmie „Woodstock” ani na płycie. Podobno nie były zbyt dobre w ocenie zespołu. To i tak lepiej, niż w przypadku Keef Hartley Band, którego menedżer zabronił filmować występ bez odpowiedniej zapłaty. No i nie przeszli do historii.
Po latach John Fogerty powiedział, że inspiracją do napisania „Who'll Stop the Rain” był właśnie pobyt na deszczowym Woodstock.


A ja tak to sobie wczoraj i dziś przetłumaczyłem:

Odkąd to pamiętam, deszcz ciągle padał tak
Tajemnicze chmury na ziemi siały strach
Ludzie przez stulecia szukali słońca gdzieś
I wciąż nie wiem, ciągle nie wiem, kto wstrzyma deszcz

Ruszyłem do Wirginii przed burzą znaleźć schron
Zaufałem bajce, wieże rosły w krąg
Pięcioletnie plany, wpadłem w złotą sieć
I wciąż nie wiem, ciągle nie wiem, kto wstrzyma deszcz

Piewców głos mi mówił, jak radośniej żyć
Tłum się rzucił wspólnie, chcąc się w cieple skryć
Ciągle deszcz zacinał, zraszał oczy me
I wciąż nie wiem, ciągle nie wiem, kto wstrzyma deszcz
Olsztyn, 2-3.08.2012


Odkrycie przy Pomniku Odkrywców:


Odkrycie na Wyspie Słonia:


Kącik Tomasza Beksińskiego. Duży talent w temacie deszczu.

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz