wtorek, 14 sierpnia 2012

Nie gniewaj się, Marcin

Lucille Jeter miała 16 i pół roku, gdy wyszła za mąż za 23-letniego Jamesa. Miała 17 lat, gdy urodziła syna, pierwsze ze swych sześciorga dzieci. Miała 26 lat, gdy się rozwiodła. Miała 33 lata, gdy 2 lutego 1958 roku zmarła. Jej pierwsze dziecko to James Marshall Hendrix.

W 1967 roku, dziewięć lat po śmierci matki, Jimi Hendrix nagrał poświęconą jej piosenkę. Podmiot liryczny trudny do odgadnięcia bez podpowiedzi. Brzmi jak najsłodszy erotyk. Uwaga na kompleks Edypa!
W zastępstwie Hendriksa śpiewa Sean Lennon, wspiera Matthieu Chedid:


Tak to sobie przetłumaczyłem wczoraj i dziś.


Ona idzie pośród chmur
W głowie kręci się cyrkowy wóz
Paź królowej, zebry i księżyc, i z bajki głos
To wszystko, o czym myśli wciąż,
Gdy wiatr ściga ją

Gdy mi źle, odwiedza mnie
Uśmiechów sto za darmo mi śle
Już dobrze, mówi, dobrze jest,
Bierz ode mnie, co tylko chcesz, każdą rzecz
Każdą rzecz
Skrzydełko leć

Olsztyn, 13-14.08.2012

Z licznych wykonań wybieram kilka, które mnie najbardziej przekonują. Oczywiście Czesław Niemen i Tomasz Kciuk.

Stevie Ray Vaughan, bez słów. Ale za to z gitarą.


I legendarna wersja Derek and the Dominos (znaczy się Eric Clapton i Duane Allman z trzema jeszcze innymi, mniej znanymi, panami).


Wersji Stinga nie lubię (Marcin, sorry).

No to może wersja instrumentalna, zupełnie z innej beczki. Artur Dutkiewicz Trio na koncercie w Olsztynie 1.08.2009 r.


W Tajlandii na wyspie Koh Chang Hendrix chyba nie był:


Eric Gales w Maladze w 2018 roku, oczywiście oglądany spod samej sceny:


I olsztyńskie Stare Drobne Małże z 27.07.2014:


Kącik okładkowy, czyli miałem taką kasetę:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz