sobota, 15 marca 2014

Diabeł tasmański

Bon Scott był dwudziestym dziewiątym facetem tego miesiąca, jakiego zaliczyła niejaka Rosie. Wystarczający powód, by napisać o tym piosenkę.


Historia nie mówi, czy rzecz działa się trzeciego, czy ostatniego dnia miesiąca... Ze wspomnień Angusa Younga wiadomo natomiast, że Rosie pochodziła z Tasmanii. Z piosenki można się dowiedzieć, że ważyła coś ze 1,2 kwintala oraz że była mistrzynią alkowy i okolic. No i weź przetłumacz taką piosenkę. No i wziąłem i przetłumaczyłem.

Posłuchaj tej historii
O kobiecie, znam ją
O, co do miłości
To kradnie show
Nie do końca jest ładna
Nie do końca pchłą
W talii sto, pierś sto dwa, sto pięć cyc
Mów, co chcesz, ma wszystko to!

Nigdy żadna panna, nigdy żadna panna jak ty
Nie robiła tego, nie robiła tego tak mi
I to nie są bajki
To nie skóra i kość
Dajesz z siebie wszystko ważąc pięć, dwadzieścia i sto
Tak mnóstwo ciebie, tak mnóstwo ciebie
Tak mnóstwo Rosie, tak mnóstwo Rosie
Tak mnóstwo Rosie i tak mnóstwo ciebie

Kotku możesz robić, robić mi to całą noc
Jedna tylko ty, tylko ty mnie kręcisz wciąż
Przez nocy tej czas
Okrągłą dobę to
O, zdumiała mnie, Rosie nigdy dość!
Tak mnóstwo ciebie, tak mnóstwo ciebie
Tak mnóstwo Rosie, tak mnóstwo Rosie
Tak mnóstwo Rosie, tak mnóstwo ciebie, o tak!

Tak mnóstwo ciebie, tak mnóstwo ciebie
Tak mnóstwo Rosie, tak mnóstwo Rosie
Tak mnóstwo Rosie
Tak mnóstwo ciebie-bie-bie-bie-bie, tak, tak, tak!

Tak mnóstwo Rosie, tak mnóstwo ciebie
O, tak mnóstwo ciebie
Olsztyn, 4-15.03.2014

„Whole Lotta Rosie” miała swoją starszą siostrę. Pierwotnie utwór nazywał się „Dirty Eyes” i w zasadzie to inna piosenka, ale jak to siostra – bardzo podobna. W przypadku AC/DC mówimy zresztą o bardzo dużej rodzinie, większość ich piosenek jest do siebie bardzo podobna. Nie sposób podważać ojcostwa.
Scott nacieszył się śpiewaniem „Whole Lotta Rosie” jakieś trzy lata. Brian Johnson też wie, co robić z Rosie.

Na koncert AD/CD się mi nie zanosi, ale być może wpadnę 12 lipca do Suwałk posłuchać jak „Whole Lotta Rosie” śpiewa Nikki Hill. O ile ma to w repertuarze.


Kącik „Świata Młodych”, czyli pomieszanie z poplątaniem 6 czerwca 1981. Na diabelskim zdjęciu AC/DC w składzie ze Scotem. W opisie płyta i skład z Brianem Johnsonem. No i przypadkowy (?) tytuł tekstu obok o Paganinim.

Kącik okładkowy, czyli miałem taką kasetę:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz