piątek, 8 stycznia 1988

Relacja prosto z norki, czyli dajcie mi krzyczeć z zasmarkanym nosem

Najpierw była inspiracja z naprawdę wysokiej półki:



Piotr Bukartyk napisał to ok. 1985 roku, a w 1986 roku piosenka była dostępna na winylu „Dla bliskich i dalekich”. Moja bezczelna odpowiedź miała być tylko parodią piosenki dołującej... A niektórzy potraktowali ten utwór na poważnie :) Pewnie za sprawą muzyki w stylu tęsknej dumki autorstwa Gałąza. Najśmieszniejsze jest to, że piosenka ta funkcjonuje w wielu śpiewnikach jako piosenka... harcerska.

a G F

Gdybyś się dziś urodził,
a G F
A jutro umrzeć miał,
C G a
Czy byś się na to zgodził
F G C
I czy byś tego chciał.

a G F
Co zrobić z życiem tak krótkim,
a G F
Za krótkim nawet na strach,
C G a
Bo strach dopada maluczkich,
F G C
Ja nie należę do mas.

C G
Krzyczeć, dajcie mi krzyczeć.
a F
Krzyk to przeżycie, to piękna rzecz.
C G
Skrzydła, dajcie mi skrzydła.
F C
Ziemia mi zbrzydła, odlecę stąd.
C G
Spokój, dajcie mi spokój.
a F
Chociaż raz w roku, tak bardzo chcę.
C G
Trumnę, dajcie mi trumnę.
F C
Może gdy umrę, będzie mi lżej.

a G F
Jak przejść przez ten las obłędu,
a G F
Gdy wokół czai się śmiech.
C G a
Może się przyznać do błędów,
F G C
Tak nieuchronnych jak pech.

a G F
Smutnego życia bariera,
a G F
Kres szalonej drogi tej.
C G a
Śmierć nam nowe drzwi otwiera.
F G C
Strach tak bez trwogi wejść.
Kraków, 8.01.1988

I najlepsze na koniec. Nadaje się do plagiatowania (czekam aż „autor” usunie „swój” wiersz)

A tak śpiewa ją autor muzyki, czyli Gałąz:


Drużyna "Wideta" śpiewa na obozie w Muszakach w 1999 roku:


Tłumaczę się z tej piosenki na hufcowych śpiewankach w 2012 roku:


I w końcu własna wersja z 11.12.2015:


Aneks 35 lat później – w nowojorskim Met stoję przed obrazem Eugène’a Delacroix „Hamlet i jego matka” z 1849 roku.

Kącik rękopisów:

I jeszcze aneks do kącika rękopisów, czyli coś, co wygląda na jakąś wizję sceniczną. Nierozwinięty punkt 4. jasno pokazuje, że rzecz nie została dokończona ani na etapie koncepcji, ani tym bardziej na etapie realizacji:

Horacy Pisaty - na YT
Horacy Pisaty - lista moich piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz