czwartek, 13 maja 2021

Słowo się rzekło, sikorka pod oknem

Kolejny dowód na to, że słowa nie zawsze znaczą to, co znaczą. W dodatku nie wiadomo, co właściwie znaczą… Ale skoro „And Your Bird Can Sing” w większości napisał John Lennon, to nie powinno dziwić, że nie ma pewności, o co w tym utworze chodzi.



Mówisz mi, że masz wszystko, czego chcesz
Swej sikorki śpiew
Lecz nie złapiesz mnie
Nie łapiesz mnie
Że znasz siedem cudów świata
I bogatkę też
Lecz nie czaisz mnie
Nie czaisz mnie

Kiedy twe nagrody
Ciążyć zaczną już
Spójrz w kierunku moim
Będę tu, będę tu

Gdy twój ptak odleci
Czy to pchnie cię w dół?
Może cię oświeci
Będę tu, będę tu

Więc mówisz mi, że znasz każdy w świecie dźwięk
Swej sikorki jęk
Lecz nie słyszysz mnie
Nie słyszysz mnie

Olsztyn, 13.05.2021



Kim lub czym jest tytułowy ptak, który śpiewa bohaterowi piosenki? No jak to kim? Sikorką! Taką z „Potopu”, którą kompani Jędrusia wypatrzyli pod oknami.


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT Horacy
Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz