piątek, 30 kwietnia 2021

Mick za a nawet przeciw

Rolling Stonesi wielką klamrą przywłaszczają sobie covidowy fejm. Rok temu utworem o mieście duchów ogłosili pandemię, a teraz Mick Jagger oznajmia jej koniec. Do udziału w wiecznej sławie dopuścił Dave’a Grohla.



Może swoją najnowszą solową piosenką Jagger zaklina rzeczywistość, ale kto o tym będzie pamiętał po latach… W „Rolling Stone” napiszą w dziesięciolecie wygranej walki z epidemią, że kropkę nad i postawili Mick i Dave. Głównie Mick, ale Dave i tak ma szczęście. Nie dość, że regularnie pojawia się u boku Paula McCartneya, to właśnie nagrał piosenkę z Mickiem Jaggerem. Nie pierwszy to wspólny mianownik personalny Stonesów i Beatlesów (np. Bill Preston najpierw wypłynął u pierwszych, by potem zaliczyć współpracę z drugimi). Beatlesi pojawiają się zresztą pod koniec piosenki…


Na klatę wziąłem to
Ponure liczby są
Fiuty rządzą tym
Nie podnoszę brwi
Tak

Ćwiczysz, gdzie się da
Polecasz także mi
Myślisz o mnie „gruby typ”

Na wykresy patrz
Przecież lupę w ręku masz
Koniec wszystkich tras
Stadion sztucznych braw
Tak

Z Bali ofert brak
On-line premier sześć
Nie mam włożyć co na grzbiet

Patrząc zza tych więziennych ścian
Okraść musisz Piotra, by Pawłowi dać
Lecz to jest łatwe, łatwe
Wszystko stanie się prawdziwie dziwne
Dobrze nocą też
Wkrótce będzie to wspomnieniem, zapamiętasz, by zapomnieć je

Ładną maskę masz
Lecz swych nie sprawdzaj szans
Na TikToku tańcz
Lekcja samby trwa
Tak

Już tyłek zbity mam
Chcę coś stworzyć znów
Więc lepiej podłącz mi mój Zoom

Patrz na książki me
Ucz gotować się
W kółko gra TV
To lasuje mózg wciąż mi
Tak

Strach na wagę wejść
Napiję znowu się
I wyczyszczę w końcu zlew

Uciekniemy zza więziennych ścian
Otwórz już okna, nie trzymaj już bram
Lecz to jest łatwe, łatwe
Wszystko stanie się prawdziwie dziwne
Dobrze nocą też
To będzie rajski ogród, niespotykana rzecz
Tak, to łatwe, marne, wszystko gładkie jest i spasłe
Tak, łatwe, nie kłamię
Stanie tylko się wspomnieniem, zapamiętasz, by zapomnieć je

Szczepią raz, dwa, trzy
Bill Gates już w żyłach jest mych
Steruje mnie
A Ziemia płaska jest
Nie grzeje wcale się
Z Arktyki znika śnieg
Powtórne przyjście gdzie
I kosmici w rządzie są też

Z drugiej strony tych więziennych ścian
Dać musisz Piotrowi, coś Pawłowi skradł
Lecz to jest łatwe, łatwe
Wszystko stanie się prawdziwie dziwne
Dobrze nocą też
Do raju już wracamy, włącz piąty bieg
Tak, łatwe, nie kłamię
To stanie się wspomnieniem, które zapamiętasz, by zapomnieć je

Łatwym, tanim, każdy śpiewa już „Please Please Me”
Tak, stanie wkrótce się wspomnieniem, zapamiętasz, by zapomnieć je

Olsztyn, 23-30.04.2021

Jak widać, Mick jest za a nawet przeciw, a plusy dodatnie nie przesłaniają mu plusów ujemnych. Robi sobie jaja z płaskoziemco-koronosceptyków, ale ma też określone zdanie na temat rządu (a może rządów, w końcu to obywatel świata). Co ja będę zresztą tłumaczyć co poeta chciał powiedzieć. Widać czarno na białym.


Aneks z 9.01.2024 - w radiu UWM FM w audycji Szafa z muzyką Pawła Jarząbka podsumowaliśmy obie pandemiczne piosenki Jaggera:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz