wtorek, 9 stycznia 2024

Moja szuflada w szafie

Czego można słuchać obecnie w olsztyńskim eterze? Przede wszystkim UWM FM! Dziś wieczorem słuchać nie mogłem, bo byłem w tym radiu. A może wręcz przeciwnie – jako gość audycji Pawła Jarząbka „Szafa z muzyką”, mogłem słuchać bardziej.


Paweł nie nauczył mnie angielskiego (bo mnie go nie uczył, wbrew temu, co mi się po latach wydawało) i nie nauczył mnie niemieckiego (bo się nie przykładałem). Paweł nie redagował mi tekstów w gazecie i ja jemu też nie redagowałem tekstów, bo pracowaliśmy w różnych działach. No to nie pozostało nam nic innego, jak pogadać o muzyce.


Wybierając piosenki do audycji, zacząłem z listą pół tysiąca swoich tłumaczeń. Po pierwszej redukcji było 130 pozycji. Po drugiej 30. Po ostatecznej konsultacji z moim osobistym managerem, udało się zakończyć listą 15 utworów, w tym (w wyniku cudownego olśnienia) nie tylko tłumaczonych.

Frank Zappa – Bobby Brown (Goes Down)
The Kinks – Sunny Afternoon
The Beatles – In My Life (wybór Pawła)
The Beatles – Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
David Bowie – Lazarus
Creedence Clearwater Revival – Have You Ever Seen the Rain?
The Rolling Stones – Angie (wybór Pawła)
The Rolling Stones – Living in a Ghost Town
Pink Floyd – More Blues (wybór Pawła)
Pink Floyd – Run Like Hell
Pink Floyd – Goodbye Blue Sky (wybór Pawła)
Spare Bricks – Hey You (po polsku)
Måneskin – Timezone
Aloe Blacc – My Way (wybór Pawła)
The Doors – L.A. Woman
Leonard Cohen – Almost Like the Blues (wygłupiłem się po raz pierwszy, twierdząc, że Cohen nagrał jeszcze dwie płyty, a to przecież było z przedostatniej)
Leonard Cohen – Did I Ever Love You (wybór Pawła)
Simon And Garfunkel – Mrs. Robinson (wygłupiłem się po raz drugi, zmieniając płeć pani Robinson)
Bill Withers – Ain’t No Sunshine
Krzysztof Zalewski – Spojrzenie za siebie (wygłupiłem się po raz trzeci, mówiąc, że „Terra Deflorata” to ostatnia płyta Niemena, a przecież sam zauważyłem, że „Trąbodzwonnik nie ma żadnych szans” - to nawiązanie do naprawdę ostatniej płyty, czyli „spodchmurykapelusza”)
Czesław Niemen – Nim przyjdzie wiosna (wybór Pawła)
Traveling Wilburys – Handle with Care (wybór Pawła)
Bob Dylan – Like a Rolling Stone

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz