wtorek, 24 stycznia 2023

Fuso orario w świetle księżyca

Już chciałem napisać, że żadnego laureata Eurowizji jeszcze nie tłumaczyłem, ale przecież już mi się to zdarzyło. Co ciekawe, to też był artysta włoski. Tym razem jednak przekład nie z włoskiego, a z angielskiego. Ladies and gentleman, zespół Måneskin podbija Amerykę!



Primo – nie ma w naszym domu większego fana zespołu Måneskin niż moja żona.
Secondo – ja też lubię potajemnie młodych Włochów, ze szczególnym uwzględnieniem Dunki.
Terzo – oto tłumaczenie pieśni liryczno-wulgarnej „Timezone”.
Quatro – można uznać, że to w ramach przygotowań do planowanego na ten rok wyjazdu do Nowego Jorku.
Quinto – z tą różnicą, że mój podmiot westchnień leci za ocean ze mną.


Wkładasz mój stary ciuch
Lecz ty nosisz go lepiej
I kiedy widzę znów twą twarz
Księżyc głupieje

Do ściany gadam ciągle aż
Mym przyjacielem jest
I dzwonię co godzinę, by
Powiedzieć ci, że ze mną źle

Wiem, że śpisz już teraz
Czemu mnie tam nie ma
Tak mi tego żal

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To tysiące mil
Chcę jak wściekły gnać

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To jest innych stref czas

Więc pieprzyć marzenia
Sława bez znaczenia
Wracam, gdzie dom

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To jest innych stref czas

Choć jutro kolejny znów mam lot
To już tam nie wsiądę
I zamiast tego lecę prosto do ciebie
Choć tracę pieniądze

I gówno mnie obchodzi fakt
Że kontrakt jakiś mam
I mogą co chcą mówić
Będziemy pieprzyć się
Jeszcze tego dnia

Wiem, że śpisz już teraz
Czemu mnie tam nie ma
Tak mi tego żal

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To tysiące mil
Chcę jak wściekły gnać

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To jest innych stref czas

Więc pieprzyć marzenia
Sława bez znaczenia
Wracam, gdzie dom

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To jest innych stref czas

Więc pieprzyć marzenia
Sława bez znaczenia
Wracam, gdzie dom

Ta jedyna rzecz dzieli nas
To jest innych stref czas

Olsztyn, 20-24.01.2023

Płyta „Rush” ukazała się w piątek, ale już w czwartek „Timezone” można było usłyszeć na żywo. Przy okazji pożalę się, że nie udało mi się kupić biletów na majowy koncert na Torwarze... Cazzo!

Aneks z 9.01.2024 - zaprezentowałem tę piosenkę w radiu UWM FM w audycji Szafa z muzyką Pawła Jarząbka:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz