wtorek, 27 lipca 2021

Harrison chce coś powiedzieć

Podchodzisz do dziewczyny, masz gotową nawijkę, już otwierasz usta, by zalać ją potokiem zniewalających słów, gdy nagle masz w głowie pustkę. Dramat godny piosenki.



Oczywiście przesłanie „I Want To Tell You” nie jest tak banalne. Nie u Harrisona, który w 1966 roku zanurzał się już w myśli Dalekiego Wschodu. W zewnętrznej warstwie piosenka mówi o relacjach damsko-męskich, ale jak się zajrzy głębiej, to widać, że chodzi w ogóle o problem komunikacji, o niemożliwość przekazania swoich myśli. A nawet o dwoistość natury, nie tylko ludzkiej (zapraszam do 10 wiersza tekstu). Jeśli „Revolver” był rewolucją dla Beatlesów, to również za sprawą rozwoju George’a Harrisona jako autora i kompozytora. Nie mieli wyjścia panowie Lennon i McCartney, musieli się posunąć. Trzy piosenki Harrisona na płycie bardzo udane, a przecież jeszcze się rozwinie na kolejnych płytach…


Chcę ci powiedzieć
W mej głowie pełno tych słów jest
Jesteś tu
Wtedy wszystkie słowa giną gdzieś

Gdy jesteś blisko
Ta gra zaczyna w dół mnie pchać
Mniejsza z tym
Może uda się następny raz

Choć czuję się niegrzeczny tak
To tylko ja, to nie ma jaźń
To wszystko gmatwa mi

Chcę ci powiedzieć
W niepewności nie wiem czemu trwam
Wszystko gra
Mogę wiecznie czekać, ja mam czas

Czasami dobrze znać cię chcę
Bym mógł ci powiedzieć, w czym jest rzecz
Może domyślisz się

Chcę ci powiedzieć
W niepewności nie wiem czemu trwam
Wszystko gra
Mogę wiecznie czekać, ja mam czas

Olsztyn, 23-27.07.2021

Szkoda, że nie byłem w Japonii w 1991 roku...


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz