sobota, 8 kwietnia 2023

Rycerzyk pikowego asa

Nigdy nie byłem wielkim miłośnikiem kart, ale czasami się przydają. Na przykład w czasie trwającej jakieś dwie i pół doby podróży pociągiem z granicy nepalsko-indyjskiej do Bombaju…


A przecież mogłem się wkręcić w piki, trefle, kiery i kara w czasie niedzielnych poranków filmowych w giżyckim kinie „Fala”, na które prowadzała mnie mama w stosownym okresie mego życia. Królował tam animowany serial „Baśnie i waśnie”, czyli przygody Rycerzyka Czerwonego Serduszka i innych inspirowanych talią kart postaci.

Po latach widzę, że dziś film mógłby nie przejść kolaudacji jako propozycja dla dzieci…


Tak obciążony mentalnie mogę zająć się tłumaczeniem „Ace of Spades” Motörhead:


Jeśli lubisz hazard, nie różnimy się
Wygrasz lub przegrasz, wszystko jedno jest mi
Przyjemnie pograć jest i nie ważne, co powiesz na tę grę
Chciwość niech cię żre, ja jednej karty chcę
I to as pik jest, to as pik jest

O najwyższą stawkę w kości zagrać z diabłem
Z prądem płynąć w dół, to wszystko jedno mi
Dwójka albo trójka, kości rzucaj swe
Podbij albo pas, podwój albo trać
To as pik jest

Nie wygram w życie, wiesz, dla głupców hazard jest
Lecz to jest to, co lubię, mała, nie chcę tego, być żyć wiecznie
Pamiętaj o jokerze

W grze o całą pulę, wiem, że chcesz mnie widzieć
Sprawdź je i płacz, znów karty śmierci masz
I w oczach widzę twych, raz tylko spójrz i giń
Już widzisz, co to jest, już wiesz, co czeka cię
To as pik jest, to as pik jest
Olsztyn, 8.04.2023

11 grudnia 2015 roku Lemmy ostatni raz rozdawał karty na scenie:
 

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz