sobota, 3 lipca 2010

Mój słodki rock and roll zgubił (i odnalazł) rytm

Pamiętam jak dziś. W podstawówce kąpaliśmy się w rzece Łęg, tej samej, która kilka tygodni temu robiła spustoszenie w gminie Gorzyce. W przerwie między jednym i drugim skokiem do wody starszy kolega poinformował mnie z miną znawcy, że jest taki zespół Smokie i że uznawany jest za następców Beatlesów. Życie weryfikuje wiele prawd. Zweryfikowało i tę. Ale sentyment do piosenek Smoków po trzydziestu kilku latach pozostał. To nie są skomplikowane piosenki i nawet jedną z nich, "Don't Play Your Rock n' Roll", przetłumaczyłem.



Nie graj już rock and rolla mi
To wszystko nie tak miało iść
Nie chcę już ślepym na to być
Daj mi już spokój, daj mi żyć
Więc, nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla mi

Pewnie myślisz o mnie wariat tu będzie stał
A ja sądziłem, że zmienisz się, gdym inne brał
Lecz twoje słowa brzmią jak stary Smoków hit
To przez nie właśnie muszę stąd daleko iść
I nie oczekuj, że miłość zostawię ci

Więc, nie graj już rock and rolla mi
To wszystko nie tak miało iść
Nie chcę już ślepym na to być
Daj mi już spokój, daj mi żyć

Więc, nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla mi

Odkryłem nagle, że oszukiwałaś mnie
Pomógł ci w tym ten Mony Lisy wdzięk
Lecz twój słodki rock and roll zgubił rytm, zmylił krok
Więc śpiewaj swoje zwrotki komuś, z kogo jeszcze raz
Zrobisz idiotę, jakim byłem ja

Nie graj już rock and rolla mi
To wszystko nie tak miało iść
Nie chcę już ślepym na to być
Daj mi już spokój, daj mi żyć
Więc nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla
Nie graj już rock and rolla mi
Olsztyn, 28.06-3.07.2010



Do kompletu wersja czeska, kocham ten język:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz