niedziela, 29 lipca 2018

Dziewczyna imieniem Jet

Patrząc na to, co Paul McCartney gra na rozgrzewkowo-sentymentalnych kameralnych występach (np. Cavern Club w miniony czwartek), można się spodziewać, że w Krakowie 3 grudnia usłyszymy „Jet”. Chciałbym. Mam spory sentyment do tego nagrania.

Nie wiem skąd, nie wiem za ile, ale tego singla miał w 1981 roku Mariusz. W 1981 roku, siedem lat po jego ukazaniu się. Ważne, że w ogóle. Zasłuchiwaliśmy się nim przez kilkanaście miesięcy i wpatrywaliśmy w litery J, e oraz t układające się w napis stylizowany na nazwę linii lotniczych. Totalnie nie wiedząc o czym jest ta piosenka, zakładaliśmy, że jest o lataniu. W końcu zespół Paula nazywał się Wings.
Nic z tych rzeczy. Jet to imię psa McCartneyów. Nadal to niczego nie wyjaśnia, bo piosenka nie jest o labradorze, lecz po prostu o miłości do dziewczyny o imieniu Jet. Pochodzi z najlepszej, nie bójmy się tego powiedzieć, solowej płyty Paula McCartneya, czyli oczywiście „Band on the Run”. „Jet” to już czwarta piosenka z tego albumu, którą przetłumaczyłem. Mam ochotę na wszystkie pozostałe.

Jet Jet Jet
Jeszcze prawie pamiętam ich miny śmieszne
W ten dzień, gdy rzekłaś im, że wkrótce czeka cię ślub
I Jet
Myślałem, żeby na księżycu ukryć się już
Jet, uuuuuuuu, Jet, uuuuuuuu

Jet! Wszak twój ojciec był w wojsku dowódcą kiedyś
Czemu więc rzekł ci, że ty na to mało masz lat?
I Jet
Myślałem, że jak wyzwolona pani on jest
Jet, uuuuuuuu, Jet, uuuuuuuu

Chcesz, mamo, niech Jet mnie kocha ciągle
Chcesz, mamo, niech Jet mnie kocha ciągle
Wciąż, mamo, tak samo

I Jet
Myślałem, że jak wyzwolona pani on jest
Jet, uuuuuuuu, Jet, uuuuuuuu

Chcesz, mamo, niech Jet mnie kocha ciągle
Chcesz, mamo, niech Jet mnie kocha ciągle
Wciąż, mamo, tak samo

Jet! Z wiatrem we włosach, co niosą tysiąc wstążek
Wskakuj na grzbiet i zabiorę cię na gwiezdny rajd
I Jet
Myślałem, że jak mała wyzwolona pani on jest
Jet, uuuuuuuu, Jet, uuuuuuuu

I Jet
Ty wiesz, myślałem, że wyzwolona jesteś ty też
Jet, uuuuuuuu
Mała pani
Ma mała pani, tak!
Olsztyn, 28-29.07.2018



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz