niedziela, 23 września 2018

Każdy miewał to przeczucie

Co robili Lennon i McCartney, gdy nie mieli czasu (weny, ochoty…) na dokończenie piosenki? Szli do kolegi i mówili: „daj kawałek”.

Tak powstało nie tylko „A Day In The Life”, ale również na przykład „I’ve Got a Feeling”. Jak to u Beatlesów, sytuacja jest pokręcona nie tylko z tego powodu. Piosenka została nagrana 30 stycznia 1969 roku podczas koncertu na dachu studiów EMI i w takiej wersji ukazała się, ale dopiero 8 maja 1970 roku na płycie „Let It Be”, gdy zespół już oficjalnie nie istniał od miesiąca.
Gdyby Lennon dokończył swoją pesymistyczną piosenkę, nazywałaby się „Everybody Had a Hard Year” (chociaż początkowa wersja teksu mówiła, że „everyone”, co jest subtelną, ale różnicą). Zwyciężył optymizm i przeszła nazwa Paula jego pozytywnie nastawionej do świata piosenki „I’ve Got a Feeling”, którą mam nadzieję usłyszeć 3 grudnia w Krakowie.


Mam to przeczucie, przeczuwam mocno to
O tak, o tak (tak jest)
Mam to przeczucie, nie umiem ukryć go
O nie, nie, o nie, o nie
Tak, tak! Mam to przeczucie! Tak!

O, proszę, wierz mi, na pociąg zdążyć chcę
O tak, tak, o tak!
Gdy mnie porzucisz, nie spóźnię znowu się
O nie, o nie, o nie
Tak, tak! Mam to przeczucie! Tak
Mam to przeczucie

Tyle lat po świecie włóczę się sam
Czemu nikt, ciekawe, mi nie powiedział,
Że wszystko, czego szukam, to ktoś, kto
Wygląda jak ty

Mam to przeczucie, co zdwaja czujność mą
O tak, o tak
Mam to przeczucie i myślę, że już każdy wie to
O tak, o tak, o tak
Tak, tak! Mam to przeczucie! Tak!

Każdy miewał lata trudne
Każdy bawił się bez końca
Każdy kiedyś miał sny mokre
Każdy widział promień słońca
O tak, o tak
Każdy miewał lata dobre
Każdy nerwom dał odpocząć
Każdy brał się za robotę (o tak)
Każdy swego umiał dopiąć
O tak, tak!

Mam to przeczucie, przeczuwam mocno to
(Każdy miewał lata trudne)
(Każdy bawił się bez końca)
O tak, o tak (tak jest)
(Każdy kiedyś miał sny mokre)
(Każdy widział promień słońca)
Mam to przeczucie, nie umiem ukryć go
(Każdy miewał lata dobre)
(Każdy nerwom dał odpocząć)
O nie, nie, o nie, o nie
(Każdy brał się za robotę)
(Każdy swego umiał dopiąć)
Tak, tak! Mam to przeczucie! Tak!
Olsztyn, 22-23.09.2018



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz