wtorek, 8 marca 2011

Ringo nie musi się starrać

Do wczoraj do godziny 13.00 myślałem, że zobaczenie na żywo Alvina Lee będzie moim największym tegorocznym przeżyciem. Myliłem się. Owszem, poczuję dreszcz emocji wpatrzony i wsłuchany w najszybszego (czy nadal?) gitarzystę świata. Ale czy coś może równać się z zobaczeniem na żywo Beatlesa??? To było pytanie retoryczne...

W Sali Kongresowej widziałem już Boba Dylana i Erika Burdona. Pora na Ringo Starra. Dziś rano kupiłem, nie licząc się z groszem, dwa bilety na jego czerwcowy koncert. Dwa, chociaż żona błyskotliwie zauważyła, że Ringo nie umie śpiewać. No i co z tego, ja też nie umiem, ale i tak mnie kocha.
Ringo miał w Beatlesach zaledwie kilka piosenek. Jedną już nawet kiedyś „przetłumaczyłem”. To było dla jaj, teraz tłumaczenie na serio. Chociaż piosenka też raczej wesołkowata.


Z okazji pierwszego polskiego koncertu Beatlesa wczorajszo-dzisiejsze tłumaczenie „Don’t Pass Me By”. To pierwsza samodzielna piosenka, jaką napisał Ringo. Znalazła się na „Białym Albumie” z 1968 roku, ale powstała częściowo zapewne kilka lat wcześniej.


Słucham czy nie idziesz, jedzie wozów sznur
Słucham czy nie idziesz, lecz nie trafiasz tu
Czekam aż zapukasz do mych wąskich wrót
Nie słyszę cię. Czy myśleć mam, że mnie nie kochasz już?

Słyszę zegar tyka na kominku mym
Coś się poruszyło, lecz to tylko dym
I myślę, gdzie ty jesteś dziś, skoro nie ma cię tu
Nie widzę cię. Czy myśleć mam, że mnie nie kochasz już?

Nie mijaj mnie, nie rób mi źle, nie pchaj mnie w dół
Bo wiesz, kochanie, jestem tylko twój
Czy nie wiesz jak boli mnie to, cierpię gdy idziesz stąd
Nie mijaj mnie, nie rób mi źle

Wybacz, że zwątpiłem, przeklinałem los
Wpadłaś pod samochód, nie pozostał włos
Mówisz, że w godzinę będziesz lub w godziny dwie
Nie ma sprawy, myślę, czekam tu, by móc usłyszeć cię!

Nie mijaj mnie, nie rób mi źle, nie pchaj mnie w dół
Bo wiesz, kochanie, jestem tylko twój
Czy nie wiesz jak boli mnie to, cierpię gdy idziesz stąd
Nie mijaj mnie, nie rób mi źle

Olsztyn, 7-8.03.2011

Tak grali The Doctors w Gietrzwałdzie 27.04.2019 roku:


Parę miesięcy później zaśpiewali po polsku:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz