niedziela, 17 lutego 2013

Nieśmiały tancerz

Tej piosenki nie napisał George Harrison, choć właśnie on zaśpiewał ją na płycie „A Hard Day’s Night”, która miała premierę 10 lipca 1964 roku. Wyszła spod ciągle jeszcze wówczas spójnego duetu Lennon/McCartney. Najmłodszy w zespole Harrison długo nie miał śmiałości proponować własnych piosenek (ale swój pierwszy raz miał na rok wcześniejszej „With the Beatles”, gdzie zaśpiewał własne „Don’t Bother Me”). Koledzy specjalnie z myślą o nim napisali więc „I'm Happy Just to Dance with You”. Na filmie „A Hard Day’s Night” (premiera 6 lipca 1964 roku) pierwszy raz można było zobaczyć Harrisona jako wokalistę.



Piosenka została zarejestrowana 1 marca 1964 roku, czyli w niedzielę. Beatlesi mieli już taką pozycję, że zaczęli zmieniać zwyczaje w wytwórni EMI. A wiadomo, czym są w Anglii zwyczaje. Lecz Beatlesi od tej pory mogli wchodzić do studia, kiedy tylko chcieli, nie patrząc na zwyczaje (ciekawe, jak poradzili sobie ze związkami zawodowymi...).
Ja związków zawodowych w domu nie mam, więc mogę tłumaczyć choćby w niedzielę:


Nim minie taniec ten
Myślę, pokocham cię
Kiedy z tobą tańczę dobrze mi

Nie chcę rąk twych ni całować cię
Jeśli to jest śmieszne, zrozum mnie
Nie ma nic innego, czego pragnę dziś
Bo gdy z tobą tańczę dobrze mi

Nie chcę objęć ni uścisków wciąż
Chcę przetańczyć z tobą całą noc
Nie ma świat niczego, czego pragnę dziś
Bo gdy z tobą tańczę dobrze mi

Tańczyć z tobą wciąż
To wszystko, czego chcę
Nim minie taniec ten
Myślę, pokocham cię
Kiedy z tobą tańczę dobrze mi

Gdy mi ciebie chce znów odbić ktoś
Udajemy, że patrzymy w bok
Nie ma świat niczego, czego pragnę dziś
Bo gdy z tobą tańczę dobrze mi

Tańczyć z tobą wciąż
To wszystko, czego chcę
Nim minie taniec ten
Myślę, pokocham cię
Kiedy z tobą tańczę dobrze mi

Gdy mi ciebie chce znów odbić ktoś
Udajemy, że patrzymy w bok
Nie ma świat niczego, czego pragnę dziś
Już odkryłem, że miłości przyszły dni
Bo gdy z tobą tańczę dobrze mi
Olsztyn, 17.02.2013

Po portugalsku też brzmi nieźle. Brazylijska grupa Renato e Seus Blue Caps powstała w 1958 roku i podobno ciągle występuje:

Oficjalny miesięcznik Beatlesów 05/1965:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz