piątek, 5 września 2014

Z kołowrotkiem taka gra

Kolejny zespół z menedżerem genialnym inaczej. Blood, Sweat & Tears nie załapał się na film „Woodstock”, bo nie pozwolił ekipie nagrywać bez zapłaty (podobnie popisał się Keef Hartley Band). No i nie ma w kultowym i historycznym reportażu z festiwalu z Woodstock występu Blood, Sweat & Tears. Coś tam jednak udało się zarejestrować. Ujęcia, faktycznie, jak na nielegalu. Dobrze chociaż, że dźwięk ze stołu mikserskiego.



Czy „Spinning Wheel” to największy przebój zespołu? Trudno mi powiedzieć, ale mam do tego kawałka spory sentyment, bo był pierwszym, który poznałem około 1980 roku. Najwyższa pora było to przetłumaczyć.

To, co trwa, musi spaść
Z kołowrotkiem taka gra
Mówić o kłopotach, to jak w grzechu żyć
Jedź pstrokatym koniem, kołowrotka poczuj rytm

Gdy nie masz kasy, straciłeś dom
Kołowrotek masz swój wciąż
Mówisz o kłopotach, miast po rozum iść
Jedź pstrokatym koniem, kołowrotka poczuj rytm

Czy znalazłeś drogowskaz na
Autostradzie prostej, gładkiej?
W głowie swej masz odbity znak
Niech sobie lśni w głowie ten znak
I pokaże prawdziwe barwy ci

Czeka na ciebie ktoś tu już
W kołowrotku prawdę czuć
Rzuć swe kłopoty, w nurt je rzeki zdaj
Na pstrokatym koniu z kołowrotkiem ruszaj w rajd

Czeka na ciebie ktoś tu już
W kołowrotku prawdę czuć
Rzuć swe kłopoty, w nurt je rzeki zdaj
Jedź pstrokatym koniem, z kołowrotkiem w górę gnaj
Confeitaria Nacional, Lizbona, 2.09.2014
Costa da Caparica, 5.09.2014

Obiecywałem sobie, że w Lizbonie przetłumaczę kilka piosenek. Wolne żarty. Lista miejsc do zobaczenia była trzycyfrowa, więc to mój cały lizboński urobek. Zacząłem w Confeitaria Nacional:


A skończyłem wpatrzony w Atlantyk w podlizbońskiej Costa da Caparica:


Blood, Sweat & Tears był chyba pierwszym zespołem z woodstockowej ekipy, który wystąpił w Polsce. Na początku lat 70. zagrał w Warszawie. Gdy z zespołu odszedł wokalista David Clayton-Thomas, była całkiem realna koncepcja, żeby zastąpił go Czesław Niemen. Ciekawe rzeczy by się mogły dziać.



Kącik „Świata Młodych”, czyli tak to widziałem 12 maja 1979 roku:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz