piątek, 7 stycznia 2011

Eleonora zmarła po mszy

Tak to widziałem 21 sierpnia 1982 roku w „Świecie Młodych”…

(jak się wczytać, jest tam i nazwisko Piotra Bukartyka, jeszcze nie wiedziałem, jaki to będzie dla mnie ważny gość)

A tak to wczoraj i dziś przetłumaczyłem:

Patrz na samotnych smutnych ludzi
Patrz na samotnych smutnych ludzi

Eleanor Rigby wyzbiera ryż
Gdzie ślub był, orszak w kościele szedł
Żyje we śnie
Czeka przy oknie, ubrała twarz
Którą ma w tym słoiku przy drzwiach
Kto puka tam?

Ci samotni ludzie
Skąd oni wszyscy są?
Ci samotni ludzie
Gdzie idą, czego chcą?

Ojciec McKenzie kazania swe
Pisze, lecz w zimnej pustce głos znikł
Nie przyszedł nikt
Zobacz co robi, skarpetki w noc
Łata swe, przecież całkiem jest sam
Czy ktoś go zna?

Ci samotni ludzie
Skąd oni wszyscy są?
Ci samotni ludzie
Gdzie idą, czego chcą?

Patrz na samotnych smutnych ludzi
Patrz na samotnych smutnych ludzi

Eleanor Rigby zmarła po mszy,
Pogrzeb był, w trumnie też imię jej
O jedną mniej
Ojciec McKenzie otrzepał piach
Z czystych rąk i zostawił jej grób
Nie czeka Bóg

Ci samotni ludzie
(Patrz na samotnych smutnych ludzi)
Skąd oni wszyscy są?
Ci samotni ludzie
(Patrz na samotnych smutnych ludzi)
Gdzie idą, czego chcą?
Olsztyn, 6-7.01.2011

Tak zaśpiewałem:


A tak zaśpiewał dla mnie Paul McCartney:


A tak dla całego świata w 1966:


Słuchałem Vanilla Fudge 14.08.2011 w Dolinie Charlotty:


Słuchałem The Doctors 27.04.2019 w Gietrzwałdzie:


Słuchałem The Doctors 26.10.2019 w Gietrzwałdzie:


Niezbędny kącik „Na przełaj”, kilka lat później po „Świecie Młodych”:

Oficjalny miesięcznik Beatlesów 10/1966:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz