sobota, 6 października 2012

Schody do nieba

Bez wstępologii, od razu do rzeczy. Moje dzisiejsze tłumaczenie „Stairway To Heaven”:



Pewność ta pani ma
Wszystko ma złota blask
Ona płaci za schody do nieba
Kto tam jest, dobrze wie,
Nawet, gdy zamkną sklep
Kilka słów starczy, by mieć, co trzeba
Ona płaci za schody do nieba

Znaki na ścianie są,
Lecz któż zapewni ją,
Że słów sens zawsze dobrze rozumie
Pośród drzew potok jest,
Ptak tam swą śpiewa pieśń
Czasem myśli ogarnia zwątpienie

I to każe mi myśleć
I to każe mi myśleć

Właśnie to czuję, gdy
Patrzę na Zachód dziś
A mój duch tęskni, by iść tam wciąż
W myślach widziałem też
Dymne znaki wśród drzew
Zapatrzonych słyszałem wciąż głos
I to każe mi myśleć
I to każe mi myśleć

Szepty mówią, że wnet
Zanucimy tę pieśń
I do sensu dojdziemy za grajkiem
Nowy zaświta dzień
Tym, co dłużyło się
Potem echo poniesie śmiech lasem

Jeśli żywopłot wstaje twój,
To się nie bój
Przed majem wiosna tak się budzi
Tak, ścieżki dwie są, iść już możesz,
Lecz w długiej drodze
Będziesz miał czas, by wybór zmienić

I to każe mi myśleć

Szum nie chce zniknąć z głowy twej,
Bo wciąż nie wiesz
Czy grajek woła cię, byś z nim szedł
Czy droga pani słyszysz wiatr ten
I czyż nie wiesz
Że wspiera schody twe wiatru szept

Jak wiatr idziemy drogą swą
Od duszy dłuższe cienie są
Idzie ta pani, znamy ją
Na biało lśni, pokaże to
Jak w złoto zmienia to, co chcą
I jeśli słuchasz dobrze mnie
To przyjdzie czas na ciebie też,
Gdy wszyscy do jedności lgną
Chcą twardzi być, wytrzymać to
Ona płaci za schody do nieba
Olsztyn, 6.10.2012



Aha, zwolennicy teorii spiskowych mogą posłuchać piosenki od tyłu i odnaleźć satanistyczny przekaz. Powodzenia. W poszukiwaniach może pomóc plakat z tygodnika „Razem”, w którym umieszczono tajemnicze symbole z „Led Zeppelin IV”:

Kącik okładkowy, czyli miałem taką kasetę:

Kącik Tomasza Beksińskiego. Większe ciarki nie teraz.


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz