środa, 11 marca 2015

Takie jest selawi

Pomysł na „Works Volume 1” zespół Emerson, Lake and Palmer miał w zasadzie taki sam, jak Pink Floyd na studyjną płytę z albumu „Ummagumma”. Po prostu podzielili sobie krążek między poszczególnych muzyków i każdy w swoim fragmencie pokazał, co mu w duszy gra.

Gregowi Lake’owi grają w duszy piękne ballady, więc do tekstu Petera Sinfielda skomponował „C'est la vie”. Był rok 1977, od czterech lat ELP nic nie wydali, więc najwyższa pora była coś rzucić na rynek. Jak się rozpędzili, to wydali w tym samym roku jeszcze „Works Volume 2”, w sumie ponad 130 minut muzyki. Ale to był początek końca wielkiego zespołu, który nic już w zasadzie rzucającego na kolana nie nagrał. Wykończyli się po trochu sami, a po trochu wykończył ich (i nie tylko ich) punk rock. Cóż, takie jest życie...


C'est la vie
Czy twe liście zwiędłe są?
Czy je wokół porozrzucasz?
C'est la vie

Kochasz już?
I skąd mogę wiedzieć to,
Gdy miłości swej nie okażesz mi?
C'est la vie

O, o, c'est la vie
O, o, c'est la vie
Kto wie, kto chce mnie skryć?
C'est la vie

Nocy trwaj
Czy kochanków spalisz żarem?
Czy popiołów pożądania boisz się?

Morzem być
Miłość głębsza jest niż dno
Za mną sztorm, a miłość ma w porcie już
C'est la vie

O, o, c'est la vie
O, o, c'est la vie
Kto wie, kto chce mnie skryć?
C'est la vie

Jak pieśń, co
Stroi źle, nie w porę gra
Pragnę tylko wiersz dać ci tu
C'est la vie

Co dasz mi?
Czy chcesz żyć wciąż z dnia na dzień?
Czy pozwolisz mi śpiewać tobie znów?
C'est la vie

Olsztyn, 10-11.03.2015



W 1978 roku niejaki zespół Wały Jagiellońskie (jeszcze w swej inteligenckiej odsłonie) zaczął wykonywać piosenkę „Rzecz o życiu”.


Czy inspiracją była świeżo wydana piosenka ELP? W Trójce na pewno puszczali, tam ją w końcu pierwszy raz usłyszałem na początku lat 80-tych.

***
Aneks z 25.05.2015, nagranie w Ilpendam pod Amsterdamem:


Aneks z 29.12.2022, nagranie z koncertu urodzinowego w Sowie (cudowne solo na saksofonie wykonała Agnieszka Szpargała):


Kącik Tomasza Beksińskiego. Robiłem te wszystkie rzeczy, o których wspomina Tomek...


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz