czwartek, 29 grudnia 2016

Dobra zmiana

Największe zmiany kadrowe Beatlesów dotyczyły perkusistów. Za bębnami zasiadali najpierw krótko w 1960 roku Tommy Moore oraz Norman Chapman, potem Pete Best, który był blisko złapania Pana Boga za nogi, ale w 1962 roku decyzją Briana Epsteina został zastąpiony przez Ringo Starra.

Niecałe dwa lata później Ringo musiał poczuć się nieswojo, gdy w czerwcu 1964 roku położył się do szpitala z powodu choroby gardła i na ośmiu koncertach zastąpił go Jimmie Nicol. Angina nie wyrok, Ringo wrócił do zespołu po dwóch tygodniach, a Jimmie Nicol przeszedł do historii Beatlesów dzięki swemu powiedzeniu „getting better”. Na trasie z milion razy bardziej słynnymi kolegami ciągle powtarzał, że wszystko idzie „coraz lepiej”.
Pora wrócić do tłumaczenia „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, żeby zdążyć przed Dniem Dziecka na pięćdziesiątą rocznicę ukazania się tego albumu. „Getting Better” to dziewiąta piosenka z tego liczącego trzynaście utworów przełomowego pod każdym względem dzieła, której pozwoliłem sobie nadać tekst do śpiewania po polsku. Niech nas nie zmyli wesoła melodia, piosenka opowiada o ciemnych stronach życia. Ale ostatecznie zmiana jest chyba na lepsze...


Jest coraz lepiej cały czas
Wściekałem się w szkole za dwóch
Uczyli mnie drętwi jak czuć
Ściągacie mnie w dół, kręcicie mną tak
Zasady wasze znam już

Przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest troszkę lepiej cały czas
Przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest coraz lepiej, gdy już cię mam

Gdym młodym i gniewnym był więc
Chowałem wciąż w piasek swój łeb
Ty rzekłaś mi coś, już w końcu to wiem
Jak mogę, tak dziś staram się

Przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest troszkę lepiej cały czas
Przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest coraz lepiej, gdy już cię mam

Jest już coraz lepiej cały czas
Jest coraz lepiej cały czas, lepiej, lepiej, lepiej
Jest coraz lepiej cały czas, lepiej, lepiej, lepiej

Okrutny tak byłem dla żony
Wciąż biłem ją wręcz i broniłem jej mieć czego chce
Byłem tak zły, lecz skończyłem już z tym
I jak mogę, tak dziś staram się

Przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest troszkę lepiej cały czas
Tak, przyznaję, że jest coraz lepiej
Jest coraz lepiej, gdy już cię mam

Jest już coraz lepiej cały czas
Jest coraz lepiej cały czas, lepiej, lepiej, lepiej
Jest coraz lepiej cały czas, lepiej, lepiej, lepiej

Jest już coraz lepiej cały czas

Bartoszyce-Olsztyn, 25-27.12.2016



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz