czwartek, 24 lipca 1986

Obóz średniowiecza

O, jakiż ja byłem bezkompromisowy. Podczas obozu akcji „Harcerze Grunwaldowi” wziąłem na bok zastępcę komendanta chorągwi ds. programowych i powiedziałem mu, jak przewodnik harcmistrzowi, że ta akcja średniowieczem jedzie… Komendantowi, nie prywatnemu!


Rzecz działa się w Ulnowie, na jednym z obozów akcji. Akcja mogła się mi nie podobać (byłem już na etapie alergii na wszystko, co etatowe w harcerstwie), ale umiejscowienie obozu mieliśmy historyczne. Właśnie na zachodnim brzegu Jeziora Lubiańskiego znajdował się namiot króla Jagiełły. Stąd do bitwy miał już rzut beretem koroną.


Niewiele ponad trzy kilometry na Pola Grunwaldzkie to dobra okoliczność również dla nas. Na zlot 15 lipca dotarliśmy z niewielkimi stratami (jedna omdlała z powodu upału). A na miejscu wiceprzewodniczący Rady Państwa (taki wiceprezydent, gdyby to cokolwiek znaczyło) Kazimierz Barcikowski przemawiający w obecności Majki, co wyraźnie widać na zdjęciu w „Sztandarze Młodych”. Na innym zdjęciu Córuś z Radasem niosą dwa miecze. Nagie.


Majka przemykająca z teutońską tarczą to jakiś profetyzm...

Nota bene to właśnie w 1986 roku powstał Ogólnopolski Komitet Grunwaldzki, w którym niektórzy (również z ZHP) widzieli odskocznię do dalszej kariery. Już budowano struktury, jakieś etaty, również w Olsztynie, ale przyszedł 1989 rok i skończyło się harcowanie (tzn. szlachta zarządziła odwrót na z góry upatrzone pozycje).
Obóz kadry turystycznej – brzmi ciekawie. Znaczy się rozważaliśmy turystyczne aspekty Grunwaldu i okolic. Ja, na ten przykład, zabierałem swoich niemogących zasnąć podopiecznych na nocne spacery z plecakami do Zybułtowa i do Mielna (ja też z plecakiem, nie ma miękkiej gry). Nocne 10 km pozwala zasnąć każdemu bez problemu.
W czasie obozu napisałem, do spółki ze Sławomirem K., niewysokich lotów, wręcz gównianą, piosenkę… Lepsze piosenki śpiewaliśmy przy ogniskach. Była m.in. „Suzanne” Cohena w ciągle świeżym tłumaczeniu Ponurego Magazyniera oraz, niczym z tajnych kompletów, piosenki Jacka Kaczmarskiego.

Wytęż wzrok i zobacz propozycje programowe z okazji XX-lecia nadania imienia „Grunwaldu” naszej chorągwi:



1-24.07.1986
akcja „Harcerze Grunwaldowi” – obóz kadry turystycznej
Ulnowo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz