poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Rewolucja na zimno

Z perspektywy prawie czterdziestu lat trudno mi doprawdy zrozumieć, co było takiego było w grupie T. Rex i czym rzucił świat na kolana Marc Bolan. Muzyka w sumie dość prosta. Może teksty? Sprawdzam. I co widzę? Że łatwo udawać (?) lewaka, gdy się sprzedało parę milionów płyt.


Pamiętam, że piosenkę „Children of The Revolution” wykorzystała pod koniec lat 80. austriacka telewizja w programie dokumentalnym o polskiej opozycji, różnych jej odcieniach, również artystycznych. Oglądałem ten film z przemyconych kaset video, to były emocje.

A dziś bez większych emocji przetłumaczyłem sobie tę piosenkę.


Więc możesz w taniec pójść
To robi dobrze na mózg
Kołysać się i drzeć
I mieć wszystko gdzieś

Lecz nie oszukasz nigdy dzieci rewolucji,
Nie oszukasz nigdy dzieci rewolucji, nie nie nie

Syrenką sobie jedź
Gdy wciąż pada deszcz
Mnie weźmie rolls royce
Od tego lepszy mam głos

Lecz nie oszukasz nigdy dzieci rewolucji,
Nie oszukasz nigdy dzieci rewolucji, nie nie nie

Olsztyn, 22.08.2011

Trio niezwykłe: Marc Bolan, Elton John i Ringo Starr:


Kącik „Świata Młodych” z epoki, czyli rok przed śmiercią Bolana. Już wtedy czytałem tę gazetę...

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz