piątek, 2 sierpnia 2024

Nikogo nie ma w domu

Beatlesi, już to w ramach „korporacji” Epsteina, już to po koleżeństwie, napisali sporo piosenek innym wykonawcom. Z tą miało być podobnie, miał ją śpiewać Tommy Quickly. Ale nie zaśpiewał.

Losy „No Reply” potoczyły się bowiem inaczej i ten utwór otwiera zgrabnie „Beatles for Sale”.


Tę piosenkę napisał John Lennon, który zawsze lubił masochistyczne wątki w miłosnych piosenkach. A kto nie dzwonił natrętnie do dziewczyny, która udawała, że nie ma jej w domu, niech pierwszy zanuci wesoło:


Zdarzyło się znów to
Przyszedłem pod twój dom, cisza trwa
Mówili – to nie ty
Lecz przecież byłaś dziś w swym oknie

To świateł blask, to świateł blask
Wiem, że widziałaś mnie
Bo ja ujrzałem też twą twarz

Dodzwonić chciałem się
Mówili nie ma cię, łgali tak
Bo dokąd mogłaś iść
Gdy szłaś przez swoje drzwi, wiem to

Prawie żem zmarł, prawie żem zmarł
Bo szłaś pod rękę dziś
Z całkiem innym kimś, a nie mną

Na miejscu twym pojąłbym, że ja
Kocham cię tak mocno, jak się da
I kłamstwa twe wybaczę ja
Które wciąż słyszę, kiedy cisza trwa

Dodzwonić chciałem się
Mówili nie ma cię, łgali tak
Bo dokąd mogłaś iść
Gdy szłaś przez swoje drzwi, wiem to

Prawie żem zmarł, prawie żem zmarł
Bo szłaś pod rękę dziś
Z całkiem innym kimś, a nie mną

Cisza trwa, cisza trwa

Olsztyn, 28.07-2.08.2024



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz