niedziela, 3 maja 2009

Punkt czwarty

Jestem z hufca „Rodło” i jestem z tego dumny! – oznajmiłem w kwietniu 1991 roku na zakończenie swego wystąpienia w czasie pewnego zjazdu sprawozdawczo-wyborczego, który zdecydowanie nie poszedł po mojej myśli. Nie tylko z powodu tej deklaracji nie mogłem przegapić tablicy pamiątkowej poświęconej Bolesławowi Domańskiemu, na którą trafiłem na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie.



Ksiądz Bolesław Domański to drugi prezes Związku Polaków w Niemczech, przewodniczył tej organizacji w latach 1933-1939. Podczas I Kongresu Związku Polaków w Niemczech, który odbył się w 1938 roku, wygłosił Pięć Prawd Polaków:
1. Jesteśmy Polakami.
2. Wiara ojców naszych jest wiarą naszych dzieci.
3. Polak Polakowi bratem.
4. Co dzień Polak narodowi służy.
5. Polska matką naszą. Nie wolno mówić o matce źle.

Polecałbym szczególnej uwadze punkt czwarty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz