piątek, 31 sierpnia 2012

Czy mnie słyszy major Tom?

Był 20 czerwca 1969 roku. Na Florydzie Neil Armstrong, Buzz Aldrin i Michael Collins kończyli przygotowania do lotu na Księżyc. W Londynie Dawid Bowie kończył nagrywać piosenkę o wyalienowanym pilocie statku kosmicznego. Apollo 11 wystartował 16 lipca, a singel „Space Oddity” trafił na brytyjski rynek muzyczny 11 lipca.

Miniony tydzień poświęciłem tłumaczeniu tej piosenki. Świetnie się gra...


Ziemia – odbiór major Tom
Ziemia – odbiór major Tom
Weź tabletek garść i głowę w kasku schroń
Ziemia – odbiór major Tom
Odliczać zacznij, silnik włącz
Zapłon sprawdź i niech Bóg miłość da ci swą

Tutaj Ziemia – odbiór major Tom
Tak świetnie zdałeś test
A gazety wiedzieć chcą, w co ubrałeś się
Teraz czas z kapsuły wyjść, jeśli chcesz

Tutaj major Tom do Ziemi znów
Przez drzwi przeszedłem już
I unoszę się w przedziwnej próżni tej
A gwiazdy odmieniły dzisiaj się

I znów w cienkiej puszce siedzę tej,
Świat nade mną gdzieś
Błękit Ziemi lśni
I do pracy nie mam nic

Choć tysiące mil jest Ziemia stąd
Spokojny jestem wciąż
Myślę, że mój statek dobrze wie, gdzie kurs ma wziąć
Żonie powiedz, ona wie, tak kocham ją

Ziemia – odbiór major Tom, twój sprzęt już padł,
Wysiadło coś, czy mnie słyszy major Tom?
Czy mnie słyszy major Tom?
Czy mnie słyszy major Tom?
Czy mnie...

Znów latam wokół cienkiej puszki tej,
Świat nade mną gdzieś
Błękit Ziemi lśni
I do pracy nie mam nic...
Olsztyn, 27-31.08.2012



Tak jak Dawid Bowie ma kilkanaście twarzy, tak i „Space Oddity” ma kilkanaście wersji. Jedna z nich:


Jest też wiele moich wersji...


Koncert Klasyka Rocka po Polsku w Gietrzwałdzie 26.10.2019:


Kącik Tomasza Beksińskiego (gościnnie Jacek Leśniewski). Przygody Pana Michała (na Ziemi).


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz