sobota, 15 czerwca 2013

Raz, dwa, trzy, cztery. Koniec.

To symboliczna klamra. McCartney rozpoczyna pierwszą płytę Beatlesów odliczaniem „raz, dwa, trzy, cztery” a ostatni (nagrany) album kończy piosenką „The End”, oczywiście nie licząc ukrytego „Her Majesty”.


Piosenka „I Saw Her Standing There” podpisana jest oczywiście Lennon/McCartney, ale stał za nią McCartney. A za McCartneyem stał Chuck Berry, którego piosenkę „I'm Talking About You” Beatlesi grali już w czasach hamburskich:


Za mną nikt nie stał, gdy tłumaczyłem:


Najlepsze jej lata szły
Wiesz, o co chodzi mi
Wyglądała tak
Że trudno spuścić wzrok
Więc jak mógłbym tańczyć już z inną
Gdy tam stała, widziałem ją

Jej wzrok we mnie tkwił
A ja czułem, iż
Już w niedługi czas
W miłości wpadnę krąg
Bo nie chciała tańczyć już z innym
Gdy tam stała, widziałem ją

Drżało serce już
Gdy pokoju pół
Szedłem z nią wciąż tak za rękę

Całą noc nasz taniec trwał
Przytulonych wzajem ciał
Już w niedługi czas
W miłości wpadłem krąg
Więc teraz nie tańczę już z inną
Od kiedy tam ujrzałem ją

Całą noc nasz taniec trwał
Przytulonych wzajem ciał
Już w niedługi czas
W miłości wpadłem krąg
Więc teraz nie tańczę już z inną
Od kiedy tam ujrzałem ją

Od kiedy tam ujrzałem ją
Od kiedy tam ujrzałem ją
Olsztyn, 15.06.2013



Żuki w Olsztynie:


Niezawodni The Doctors na Scenie Zgrzyt 11.02.2023 (dokładnie w 60. rocznicę nagrania tego utworu przez Beatlesów!):


Oficjalny miesięcznik Beatlesów 12/1963:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz