sobota, 2 listopada 2013

W drodze na Times Square

Jestem złym fanem Beatlesów. Dopiero ukochana Żona musiała na mnie niemalże nakrzyczeć, że jeszcze nie zapoznałem się z najnowszą płytą Paula McCartneya. Nadrobiłem tę zaległość w pozycji na kolanach. Ulubione piosenki z płyty „New” wydanej 14 października? W s z y s t k i e.

Do tłumaczenia wybrałem w pierwszym odruchu „On My Way to Work”.


Szlak do pracy wciąż
Zielony bus mnie brał
Widziałem wszystko, bo
Szedłem na sam dach

Ludzie w tę i w tę
Ćmili fajki swe
Schylałem szybko się
Gdy upadał pet

O tobie lecz myślałem już
Jak w tej przyszłości mogło być
Jak wiele marzeń było i
Już nie ma z nich nic, prócz snów

Szlak do pracy wciąż
W kiosku gazet plik
W jednej ładna twarz
W nartach wodnych tkwi

Gdzieś z Hrubieszowa jest
Z historii chciała żyć
Ściągała ciuchy swe
Takim to jak my

O tobie lecz myślałem już
Gdybyś wiedziała tylko, że
Przyjaznej duszy szukam gdzieś
Nie wiedząc, co robić tu

Szlak do pracy wciąż
Tak spieszno było mi
Widziałem wszystko, bo
Będzie, co ma być

Ludzie w drodze są
Ćmią wciąż fajki swe
Pochylam szybko się
Gdy upadnie pet

O tobie lecz wciąż myślę już
Jak w tej przyszłości może być
Jak wiele marzeń było i
Już nie ma z nich nic, prócz snów

Szlak do pracy wciąż

O tobie lecz myślałem już
Gdybyś wiedziała tylko, że
Przyjaznej duszy szukam gdzieś
Nie wiedząc, co robić tu

Szlak do pracy wciąż
Szlak do pracy wciąż

Olsztyn, 31.10-2.11.2013



Niby czasy się zmieniły, niby jesteśmy częścią globalnej wioski, niby nie ma dla nas żadnych granic, ale to jednak na nowojorskim Times Square, a nie na warszawskim placu Zamkowym McCartney zagrał 10 października niespodziewany koncert z czterema utworami („New”, „Save Us”, „Everybody Out There” i „Queenie Eye”).


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz