niedziela, 18 października 2015

Nie liczę zjazdów ni dat

Który to już mój zjazd wyborczy... Właśnie, który? Kiedyś zjazdy się numerowało, ale to było w zamierzchłych czasach stabilnych kadencji i bez ciągłych zmian statutu. Przyjmijmy więc po prostu, że dziś byłem na kolejnym zjeździe wyborczym naszego hufca ZHP „Rodło”. Mam nawet na to dowód. Mandat (nie, z tego powodu zjazdu nie unieważnimy) nr 11.



Od 1999 roku zjazdy odbywamy przeważnie w ratuszu, w sali 219. Gdy gościliśmy tu pierwszy raz, było to jeszcze miejsce posiedzeń Rady Miasta.


Na początku każdego dobrego zjazdu muszą być odznaczenia. Tym razem padło na Marasa, który dostał Brązowy Krzyż za Zasługi dla ZHP (ja mam srebrny). Radek i Justyna z brązowymi odznakami za Zasługi dla Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej. Gratulacje!


A potem część sprawozdawcza, wniosek o absolutorium i inne statutowe sytuacje.


Następnie odcinek pt. „Tak się kończą wasze zabawy”, czyli był kandydat i go nie ma.


Na szczęście się odnalazł i Komisja Skrutacyjna mogła przeprowadzić wybory.


Wybory tajne, więc wyciągamy karteczki. Kandydaci do Komisji Rewizyjnej oraz na komendanta hufca na mojej niewypełnionej jeszcze karcie do głosowania:


Głosuje Makaron. Ciekawe, czy się skreślił. Nie pytałem, wybory tajne.


W roli urny wyborczej wystąpił beret. Lubię pragmatyczne sytuacje.


Hm. Jakub Zięty ponownie komendantem naszego hufca. Sznur przypina hm. Ewa Dyrda, pełnomocnik komendanta chorągwi hm. Jakuba Ziętego.


Nowy komendant, nowa komenda. Ale trzeba ją najpierw wybrać. O, jestem na liście.


Głosy się liczą, a w tym czasie pracuje Komisja Uchwał i Wniosków.


Pierwsze, organizacyjne, posiedzenie nowo wybranej Komisji Rewizyjnej Hufca. Od lewej: Marcin Wójcik, Marek Pacholec, Kamila Janczewska, Rafał Śliwiak. Brakuje Rafała Paszkowskiego. Przewodniczącym KR został Marek Pacholec.


Nasz nowy skarbnik, Jarosław Skórski.


Składam oświadczenie o niekaralności. Takie czasy.


Sztandar wyprowadzić! Koniec oficjalnej części Zjazdu (nasz sztandar ma już prawie pół wieku i zasłużył na odpoczynek w muzeum, zbieramy na nowy):


Na koniec seria pamiątkowych zdjęć. Wszyscy uczestnicy dzisiejszego Zjazdu, którzy wytrwali do godziny 22.19:


Nowa Komisja Rewizyjna Hufca:


Nowa Komenda Hufca. Na dole od lewej Robert Zienkiewicz, Marta Mączyńska, Magdalena Świderska, Jakub Zięty (komendant), Jarosław Skórski, Agnieszka Sadowska, na górze Anna Kobza, Rafał Myszka:


Który to już mój zjazd wyborczy... Prawie dwóch trzecich nowego składu Komendy Hufca (a przecież nie jest taka młoda) nie było jeszcze na świecie, gdy w 1982 roku po raz pierwszy podnosiłem mandat na konferencji sprawozdawczo-wyborczej (taka wówczas obowiązywała nomenklatura) hufca Kętrzyn. Po kilku latach napisałem nawet „Piosenkę sprawozdawczo-wyborczą” na ten temat. Na szczęście tamte czasy minęły...


Filmowo:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz