środa, 8 marca 2023

Sienkiewicz kontra Zienkiewicz

To już drugi raz, kiedy z koncertu w Gietrzwałdzie wyniosłem nie tylko dobre wrażenia, ale i pomysł na piosenkę. Poprzednio chodziło o krzesła, tym razem poszło o Sienkiewicza.



Gdy w poprzedni piątek Kuba Sienkiewicz w gietrzwałdzkim Centrum Kulturalno-Bibliotecznym zapowiadał swoją piosenkę „Wielka radość”, pomyślałem, że chyba napiszę kontrofensywną pieśń „Mały smutek”. Tak jak na przykład Kuba napisał „Ludzie chcą wojny” w reakcji na piosenkę „People Want Peace” Paula McCartneya. I oczywiście ani Kuba nie naigrywa się z Paula, ani Zienkiewicz z Sienkiewicza. Takie tam zabawy wybitnych tekściarzy…
Na marginesie dodam, że już raz nazwiska McCartney, Sienkiewicz i Zienkiewicz stanęły obok siebie przy okazji tłumaczenia „Let Me Roll It”.

e / a / H7 / e a e

e
Dzieci wybiegły po nauce
a
Liść kontra człowiek co minutę
H7
Głowa Lenina ma przeczucie
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

e
Co ja tu robię, to jest głupie
a
Na mieście przecież tyle uciech
H7
Szczanie, bekanie, rzygi, plucie
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

C
Maleńki smutek, smutek mały
G
Już wielka radość nas nie ocali
a7
Śpiewa Sienkiewicz, Zienkiewicz słucha
e H7 e
Gra akordeon, za oknem cuda

e
Tam znów u steru tępe buce
a
Co wciąż profity ciągną sute
H7
I wszystko mają w tyle, w dupie
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

e
Neurolog zawsze jest na służbie
a
Nerwy ukoi, czasem duszę
H7
Bo gdy w nią włażą brudnym butem
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

C
Maleńki smutek, smutek mały
G
Ja jestem z miasta, tłumy na sali
a7
Śpiewa Sienkiewicz, Zienkiewicz słucha
e H7 e
Gra akordeon, za oknem cuda

e
Wolność jest straszna, mogłeś musieć
a
Aneks do życia małym druczkiem
H7
Podpisz jak Kiler białym tuszem
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

e
Bo kiedyś przyjdzie zmienić grupę
a
To już jest koniec, będziesz trupem
H7
Ciało zostawisz i chałupę
e a e
Smutek maleńki, mały smutek

C
Maleńki smutek, smutek mały
G
Się przewróciło to, co już stało
a7
Śpiewa Sienkiewicz, Zienkiewicz słucha
e H7 e
Gra akordeon, za oknem cuda

C
Maleńki smutek, smutek mały
G
Stan równowagi był, lecz nietrwały
a7
Sienkiewicz śpiewał, słuchał Zienkiewicz
e H7 e
Grał akordeon, z czego się cieszysz
Olsztyn, 5-8.03.2023

Piosenka powinna przemawiać sama przez siebie, ale niezorientowanym zwolennikom innych bardów nieśmiało wyjaśniam, że pojawiają się w niej odniesienia do następujących utworów Kuby: „Dzieci wybiegły”, „Człowiek z liściem na głowie” „Głowy L. (do obrazu Salvadora Dalí)”, „Co ja tutaj robię”, „Wielka radość”, „Kiler”, „Napady”, „Jestem z miasta”, „Wolność jest straszna”, „Mogłem”, „Koniec”, „Przewróciło się”, „Wytrąciłaś mnie z równowagi”.

Horacy Pisaty - na YT
Horacy Pisaty - lista moich piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz