niedziela, 19 lipca 2009

Pożegnanie z kasetą (4) Laibach – Sympathy For The Devil

Kasetę kupiłem pod koniec 1992 roku. Zasadniczo taki rodzaj muzyki mnie nie fascynuje, ale jako miłośnik coverów nie miałem wyjścia, musiałem. Osiem wersji jednej piosenki! Doceniam kunszt Słoweńców, którzy tak dobrze udają neofaszystów, że niektórzy ich nawet posądzają o tę skłonność.

Pierwszy raz usłyszałem Laibach na rozpowszechnianym nieoficjalnie pod koniec lat 80. filmie „Dzieci rewolucji”. Wykorzystano tam utwór „Leben heißt Leben” czyli nic innego jak totalitarną w wyrazie przeróbkę dyskotekowego przeboju „Live is Live” austriackiego zespołu Opus.
Film austriackiej telewizji opowiadał m.in. o przegranej idei „Solidarności”, że młodzież się z nią nie utożsamia i nie ma pomysłu co dalej... To się koledzy nie popisali, bo rok później były wybory 4 czerwca.
Dziś zwolniłem miejsce na półce. Żegnam.

Wykonawca
Laibach

Tytuł
„Sympathy For The Devil”



Utwory
A.
1. Sympathy For The Devil (Time For A Change) (Jagger/Richards) 5:43
2. Sympathy For The Devil (Anastasia) (Laibach) 5:32
3. Sympathy For The Devil (Who Killed The Kennedys – Inst.) (Jagger/Richards) 5:53
4. Sympathy For The Devil (Jagger/Richards) 7:52
B.
1. Sympathy For The Devil (Dem Teufel Zugeneigt) (Jagger/Richards) 4:54
2. Sympathy For The Devil (Who Killed the Kennedys) (Jagger/Richards) 7:04
3. Sympathy For The Devil (Soul To Waste) (Jagger/Richards) 4:52
4. Sympathy For The Devil (Soul To Waste – Inst.) (Jagger/Richards) 7:52


Oryginalny rok wydania
1988
Uwagi
Kaseta z 1992 roku. Kolejność nagrań na kasecie inna niż na oryginalnej płycie.
Informacja na All Music

Polski wydawca i numer
MG 2229

Nr katalogowy w mojej kolekcji
27.2

Ulubiony fragment
Sympathy For The Devil (Who Killed The Kennedys – Inst.)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz