piątek, 24 maja 2019

Odgłosy nadciągającej tragedii

W zeszłym roku przetłumaczyłem najbardziej znaną piosenkę Los Bravos. To było w 50. rocznicę śmierci współzałożyciela i klawiszowca zespołu. Manuel (Manolo) Fernández popełnił samobójstwo 20 maja 1968 roku, nie mogąc otrząsnąć się po śmierci swej żony Loti, która zginęła w wypadku samochodowym, gdy wracali ze ślubu Miguela Vicensa, basisty zespołu. Loti była w ciąży, a małżeństwem byli zaledwie dwa miesiące… Z czymś się to nam kojarzy?

W oczekiwaniu na „Once Upon a Time in Hollywood”, którego premiera dopiero w sierpniu, sięgnąłem po „Bring a Little Lovin'”, inną piosenkę z repertuaru Los Bravos, bo pojawia się w najnowszym filmie Quentina Tarantino. Idąc za przykładem Bogdana Zagajnego, reżysera „Ostatniej paróweczki hrabiego Barry Kenta”, powiem, że beztroska muzyka Los Bravos nie jest w stanie zagłuszyć odgłosów nadciągającej tragedii... Prawda, że Tarantino muzykę do swoich filmów dopiera genialnie?


Los Bravos to, powiedzmy, zespół hiszpański, a interesujący nas dziś utwór powstał w Australii. Stworzyła go płodna i wszechstronna spółka autorska Vanda & Young, czyli Harry Vanda i George Young (brat Angusa z AC/DC) dla swego zespołu The Easybeats. Oryginalna wersja została nagrana i nawet pojawiła się na australijskiej płycie, ale na świecie się nie pojawiła.


Dziesiąta jest, wiem
Zostałaś tam gdzieś
La la la la la la la la la
Wybrałaś swój dom
A ja tu sam wciąż
La la la la la la la la la

Może, może, może
Przynieś trochę wody
Przynieś kilka win
Przynieś małą miłość
I baw mnie tym
Wiem, że chcesz tego już
I wiem, że zrobisz znów
Przyjdź już tu i kochaj się

Zatrzymałbym deszcz
Lecz czy to ma sens
La la la la la la la la la
I dzwonisz na mój koszt
Lecz gdzieś mam już to
La la la la la la la la la

Może, może, może
Przynieś trochę wody
Przynieś kilka win
Przynieś małą miłość
I baw mnie tym
Wiem, że chcesz tego już
I wiem, że zrobisz znów
Przyjdź już tu i kochaj się
Olsztyn, 22-24.05.2019

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz