niedziela, 5 kwietnia 2020

Jamniemój

Ostatnia piosenka nagrana przez Beatlesów. To zdanie jest prawdziwe, ale nie do końca. Po pierwsze w sesji 3 stycznia 1970 roku nie uczestniczył Lennon, który nieoficjalnie opuścił zespół we wrześniu 1969 roku . Po drugie w tym samym trzyosobowym, z przyczyn oczywistych, składzie zespół spotkał się przecież w studiu w 1994 roku, przygotowując premierowe piosenki do „Antologii”.

Lennon nie uczestniczył w nagraniu piosenki, ale w pewnym sensie przyczynił się do tego, że do jej oficjalnej rejestracji i umieszczenia na albumie „Let It Be” doszło. Gdy w czasie rejestrowanych w obecności kamer filmowych sesji w styczniu 1969 roku Beatlesi próbowali nową piosenkę Harrisona „I Me Mine”, John walcował sobie z Yoko. Tak smakowitą scenę reżyser filmu „Let It Be” postanowił koniecznie w nim umieścić, więc piosenka musiała znaleźć się również na planowanym albumie.
To kolejna (chociażby po „While My Guitar Gently Weeps”) piosenka George’a, w której metaforycznie komentuje sytuację w rozpadającym się zespole, tym razem odnosząc się do filozofii hinduistycznej. „Ja, mnie, mój” – pewnie nasłuchał się tych słów od dwóch liderów zespołów, gdy przynosił swoje piosenki, gdy podrzucał swoje pomysły…


Przez cały dzień
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój
Przez całą noc
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój

Teraz boją się rzucić to
Wszyscy splatają to
Mocni chcą ciągle się czuć
Przez cały dzień, ja mnie mój

Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!

Wciąż w uszach mych
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój
Nawet te łzy
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój

Nikt nie boi się zagrać w to
Wszyscy wciąż mówią to
Nic nie wstrzymuje nas już
Przez cały dzień, ja mnie mój

Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!
Ja mnie mnie mój!

Wciąż w uszach mych
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój
Nawet te łzy
Ja mnie mój, ja mnie mój, ja mnie mój

Nikt nie boi się zagrać w to
Wszyscy wciąż mówią to
Nic nie wstrzymuje nas już
Przez życie twe, ja mnie mój
Olsztyn, 3.03-5.04.2020



Koniec wieńczy dzieło. To ostatnia piosenka z albumu „Let It Be”, którą przetłumaczyłem. Na podsumowanie poczekam do 8 maja, gdy zapewne nie będziemy świętować 50-lecia tej płyty…

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz