wtorek, 7 kwietnia 2020

Między nami wieśniakami

Utwór w zasadzie Paula McCartneya, ale jeszcze z tych czasów, gdy podział piosenek nie był aż tak oczywisty, a i współpraca spółki Lennon/McCartney przebiegała w niczym nie zmąconej harmonii. Sielanka niczym w tekście tej piosenki. Piosenki zresztą powstałej i nagranej jednego dnia. A było to 8 października 1964 roku. I jeszcze podobno wcisnęli skręta do tekstu (jakoś zobojętniałem na te aluzje, po latach wszyscy widzą je wszędzie).

Ogólnie zresztą tekst nie jest mistrzostwem świata (jak się piszę w pięć minut…), chociaż z drugiej strony użycie w ciągle jeszcze niewinnych czasach rock and rolla słowa „wieśniak” w piosence o miłości zasługuje na szacunek za prekursorstwo. Przepraszam, w mojej wersji go nie użyłem (tak na marginesie, słowa „peasant” użył po kilku latach John Lennon w piosence na zupełnie inny temat, a w mojej wersji pojawił się „małorolny”).
Oczekując na zbliżające się imieniny, gram z żoną w ulubioną grę pt. „Jaki prezent kupiłaś/kupiłeś mi na imieniny/urodziny/gwiazdkę…”.


Prezentów nie mam od niej
Nie ma w tym żadnej zbrodni
Niech mi daje wciąż od siebie
Miłość wieczną i na zawsze
Prezentów nie mam od niej
Kręci mnie, gdy sam znów jestem
Ludzie mówią, że w obłędzie
Przez nią, nie mają racji

Nie daje innym szans
Nie cierpi, kiedy łkam
Jest szczęśliwa, gdy mnie słyszy
Gdy jej mówię, że nie rzucę
Nie daje innym szans
Nie obudzi mej zazdrości
Ciągle tyle mam miłości
Od niej, nie pytaj skąd

Jest kobietą, rozumie mnie
Jest kobietą, co kocha mnie

Prezentów nie mam od niej
Nie ma w tym żadnej zbrodni
Niech mi daje wciąż od siebie
Miłość wieczną i na zawsze
Prezentów nie mam od niej
Kręci mnie, gdy sam znów jestem
Ludzie mówią, że w obłędzie
Przez nią, nie mają racji

Jest kobietą, rozumie mnie
Jest kobietą, co kocha mnie

Prezentów nie mam od niej
Nie ma w tym żadnej zbrodni
Niech mi daje wciąż od siebie
Miłość wieczną i na zawsze
Prezentów nie mam od niej
Kręci mnie, gdy sam znów jestem
Ludzie mówią, że w obłędzie
Przez nią, nie mają racji

Jest kobietą, jest kobietą
Jest kobietą, jest kobietą
Olsztyn, 6-7.04.2020



Oficjalny miesięcznik Beatlesów 08/1965:

Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz