piątek, 10 kwietnia 2020

Brak podstaw do stanu zakochania

Zbliżają się takie czasy, że trzeba będzie patrzeć listonoszom na ręce. Póki do tego dojdzie (jeśli dojdzie…), adekwatna piosenka. On wodzi wzrokiem za przechodzącym codziennie listonoszem, by zlitował się w końcu i przyniósł mu list od ukochanej… Niedoczekanie, nie ma podstaw, by wprowadzać stan zakochania.

Zanim Beatlesi zostali genialnymi autorami (a zostali szybko), byli genialnymi wykonawcami. Oczywiście też nie od razu, ale setki koncertów w Cavern Club i w Hamburgu zrobiło z nich prawdziwą koncertową maszynę. Tak skuteczną, że dawali radę nawet w skrajnie niesprzyjających warunkach stadionowych koncertów, gdy zamiast sprawnych odsłuchów i dobrego nagłośnienia musiało im wystarczyć wieloletnie zgranie i po prostu talent. Ten talent wykonawczy w ostatnich miesiącach przed wybuchem kariery ćwiczyli również na „Please Mr. Postman”, utworze, którym kilka miesięcy wcześniej zadebiutowały w Ameryce dziewczyny z The Marvelettes, oczywiście w Motown Records. Ćwiczyli tak skutecznie, że jest prawdziwą ozdobą ich drugiej płyty. Wśród zagranych przez Beatlesów coverów stawiam go wyżej niż nawet „Twist and Shout” z pierwszej płyty.


(Stań!) O tak, stań na chwilę, panie z poczty
(Stań!) Stań, panie z poczty

Panie z poczty, sprawdź to mi
Czy w swej torbie list masz dla mnie dziś
Czekałem na to długi czas
By przeczytać od niej kilka zdań

Tych kilka słów dziś od niej
Mej dziewczyny, z daleka gdzieś
Więc panie z poczty, sprawdź to mi
Czy jakiś list masz dla mnie dziś

Stoję i czekam wciąż, panie z poczty
Wciąż cierpliwie tu
Na kartkę choć, na liścik chociaż
W którym pisze, że chce wracać już

Więc panie, z poczty sprawdź to mi
Czy jakiś list masz dla mnie dziś
Czekałem na to długi czas
By przeczytać od niej kilka zdań

Przez tyle dni mijałeś mnie
Świeżą w oku mym widziałeś łzę
Nie staniesz tu, by mnie pocieszyć
Przynieść mi list lub choć kartkę wręczyć

Panie z poczty, sprawdź to mi
Czy w swej torbie list masz dla mnie dziś
Czekałem na to długi czas
By przeczytać od niej kilka zdań

Więc proszę, stań na chwilę, stań na chwilę
Stań na chwilę, stań na chwilę
Więc proszę, stań na chwilę, stań na chwilę
Więc proszę, spójrz tam i sprawdź dla mnie jeszcze raz

Więc proszę, stań na chwilę, stań na chwilę
Stań na chwilę, stań na chwilę
Panie z poczty
Już dostarcz przesyłkę, im szybciej, tym lepiej
Stań na chwilę, stań na chwilę
Stań na chwilę, stań na chwilę
Olsztyn, 8-10.04.2020


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz