niedziela, 10 października 2021

Nie chcę nigdy tego czuć

Tłumacząc ten utwór musiałem wczuć się w sytuację, do której nie przybliżyłem się w swoim życiu nawet na kilometr. Ale czy Henryk Sienkiewicz musiał nadziać kogoś na pal, by opisać męki Azji Tuhaj-bejowicza?



Mam taką (niekonsekwentną) zasadę, że nie ruszam utworów młodszych niż 30 lat. Skoro jest szczęśliwie (?) rok 2021, to zaglądam na jedną z płyt, która wyszła w roku 1991. O roku ów… Metallica wydała „Black Album”. Pearl Jam rzucił płytą „Ten” na kolana pewną nastolatkę, która kiedyś zostanie moją żoną. Z kolei Red Hot Chili Peppers rzucił na kolana mnie albumem „Blood Sugar Sex Magik”. Guns N’ Roses zalał świat dwiema płytami „Use Your Illusion”. Queen coś insynuował krążkiem „Innuendo”. R.E.M. miał swój czas z albumem „Out of Time”. Ale podobno to wszystko nieważne, bo Nirvana powiedziała „Nevermind”…
To były złote lata MTV. W latach 1991-1993 spędziłem przy niej dużo czasu, korzystając z telewizji satelitarnej w naszej siedzibie hufca ZHP „Rodło”. Świeżo odrodzony po straconych latach 80. rock rządził!


Czasem się czuję,
Jakbym nie miał nikogo
Czasami czuję,
Że jedyny druh
To miasto, gdzie żyję
To Miasto Aniołów
Jak ja tak samotne
I płacze jak ja

Po ulicach jeżdżę
Bo jest mym kompanem
I chodzę po wzgórzach
Bo zna dobrze mnie
Zna dobre uczynki
Całuje na wietrze
I nie mam zmartwień
No, teraz to łżę

Nie chcę nigdy tego czuć
Co czułem w tamten dzień
Lecz w to miejsce zabierz mnie
Weź, bo kocham je

Nie chcę nigdy tego czuć
Co czułem w tamten dzień
Lecz w to miejsce zabierz mnie
Weź, bo kocham je

Tak trudno uwierzyć
Że nie ma nikogo
Tak trudno uwierzyć
Że jestem sam
Przynajmniej mam miłość
To miasto mnie kocha
Jak ja tak samotne
I płacze jak ja

Nie chcę nigdy tego czuć
Co czułem w tamten dzień
Lecz w to miejsce zabierz mnie
Weź, bo kocham je
Nie chcę nigdy tego czuć
Co czułem w tamten dzień
Lecz w to miejsce zabierz mnie
Weź, bo kocham je

W ten czas…

Pod miejskim mostem sam
Znaczyłem ziemię krwią
Pod miejskim mostem sam
Nie miałem nigdy dość
Pod miejskim mostem sam
Zgubiłem miłość swą
Pod miejskim mostem sam
Spadłem na życia dno

Będę wciąż...

Olsztyn, 3-10.10.2021

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz