sobota, 24 października 2020

Nie mam czasu na tę miłość

Wprawdzie tę piosenkę przetłumaczyłem z powodu niedawnej śmierci Spencera Davisa, ale więcej będzie o genialnym Stevie Winwoodzie, który ma się zupełnie dobrze i jest w takim wieku, że mogę sobie jeszcze wyobrazić obecność na jego koncercie (oczywiście jak się skończy to całe C-gówno).

Steve miał zaledwie 14 lat, gdy został członkiem The Spencer Davis Group, gdzie śpiewał, grał na gitarze i organach Hammonda. Nie miał jeszcze lat 19, gdy odszedł z zespołu starszego prawie o dekadę Davisa, by założyć Traffic. Nie miał jeszcze lat 20, gdy zagrał na organach Hammonda w słynnym jamie „Voodoo Chile” na płycie Hendriksa. Nie miał jeszcze lat 21, gdy założył Blind Faith, czyli (upraszczając) kontynuację Cream. Mimo tych wszystkich świetnych momentów, nie zaszedł moim zdaniem tak daleko w karierze, jak powinien… Jest nie tylko zdolnym wykonawcą, ale i świetnym autorem. Jego dziełem jest właśnie „I’m a Man”, do którego użył akordu E7+9 (pokazał mu go nie nikt inny jak Hendrix). Słowa napisał Jimmy Miller, producent nagrań.
Muzyka genialna, słowa intrygujące, choć może nieco banalne w przesłaniu (wybór między zatraceniem się w miłości a poświęceniem się sztuce). Banalność słów nieco mija w wersie dotyczącym życia z kotem, co czyni utwór zupełnie zrozumiałym w Polsce roku 2020.


Cóż, poduszkę mam w nieładzie
Pekaesy rosną mi
Postawiłem na muzykę
Gram, by zawsze wygrać w tym
Nie mam czasu na tę miłość
Cały czas zajęty mam
W kółko siedzę, by to wszystko
Co tu tworzę, miało smak

Cóż, męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię
Cóż, męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię

Gdybym mógł wybierać jednak
To bym raczej z kotem żył
Wciąga nas mentalna brednia
Tam, gdzie każdy z nas już był
A w relacji z każdym innym
Póki silna wolna jest
Trwać w oporze przed czymś głębszym
Z każdą ładną, co mam przed

Męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię
Lecz męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię

Muszę twarz ocalić swoją
Gdybym miał opuścić tron
Na królestwo wciąż mieć oko
Ludzi nie znam, co w nim są
Myślą, że nie jestem ludzki
I z kamienia serce me
I problemów nie mam żadnych
I mam sedes złoty wręcz

Męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię
Cóż, męski typ, tak to ja
Nie zrobię nic, lecz kocham cię

Olsztyn, 24.10.2020



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz