czwartek, 23 listopada 2023

Pieniądze albo miłość!

Piosenki z pionierskiej ery rock and rolla traktowały głównie o dwóch rzeczach – miłości i pieniądzach. W tym przypadku mamy dwa w jednym.



Utwór „Money (That's What I Want)” napisało w 1959 roku dwóch facetów (obaj jeszcze żyją i pewnie mają forsy jak lodu z tantiem, chociażby dzięki wersji Beatlesów), a pierwszy raz nagrał Barrett Strong (zmarły w styczniu tego roku), więc podmiot liryczny wyciągający ręce po pieniądze od miłości swego życia jest męski, ale może gdzieś tam jest domyślny cudzysłów i to jest zakamuflowane męskie narzekanie na materializm niewiast. Seksizm pełną gębą. I jeszcze forsę na tym się zarabia!


Najlepsze w życiu darmo jest
Lecz te bajeczki dzieciom pleć
Dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Twa miłość żar daje mi
Lecz twa miłość nie spłaci nic
Dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Forsa nie da mi wszystkiego, to fakt
Czego nie kupię, nie będę miał
Dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Forsa nie da mi wszystkiego, to fakt
Czego nie kupię, nie będę miał
Dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Więc, dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak dużo forsy (tak, tego chcę)
O tak, tak wolny chcę być (tak, tego chcę)
Tak mnóstwo forsy (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Więc, dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak dużo forsy (tak, tego chcę)
O tak, wiesz, że pragnę forsy (tak, tego chcę)
O, dawaj mi forsę (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę, tak (tak, tego chcę)
Tak, tego chcę

Olsztyn, 23.11.2023



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz