piątek, 10 grudnia 2021

Teraz już wierzę

Miałem dwa impulsy do ukończenia tego tłumaczenia, które zacząłem niespiesznie jeszcze we wrześniu. Miesiąc temu w Lizbonie słyszałem ciekawą wersję Undercover Time Travellers...



...a przed chwilą zagrałem ze dwa razy, odłożyłem gitarę i zajrzałem do internetu. Pierwsza wiadomość, jaka rzuciła mi się w oczy w „Rolling Stone” mówiła, że dziś zmarł Michael Nesmith, klawiszowiec i wokalista (no, tam chyba wszyscy śpiewali, w końcu była to amerykańska odpowiedź na Beatlesów) The Monkees. I jak tu nie wierzyć w koincydencję...


Pieśń nieprzesadnie skomplikowana, ale ma swój wdzięk, który zawdzięczamy autorowi. Neil Diamond też wykonywał swój-nie swój wielki przebój. Nawet wolę prawdziwy pop niż udawany rock.


Wersja Smash Mouth w „Shreku” też niczego sobie.


Wciąż sądziłem – miłość tylko w bajkach jest
Innym przeznaczona, lecz nie mi
Poza mym zasięgiem
Tak się czułem z tym
Rozczarowań pełne były dni

Wtem twarz widzę jej
I teraz w to wierzę
Znikła gdzieś
Wątpliwość z mych słów
Kocham ją
Teraz w to wierzę!
Nie zostawię jej, choćbym chciał

Wciąż sądziłem – miłość jest jak wielki dar
Im dawałem więcej, brałem mniej
Po co mi te próby?
Tylko bolą mnie
Kiedy chciałem słońca, miałem deszcz

Wtem twarz widzę jej
I teraz w to wierzę
Znikła gdzieś
Wątpliwość z mych słów
Kocham ją
Teraz w to wierzę!
Nie zostawię jej, choćbym chciał

O, poza mym zasięgiem
Już tak się czułem z tym
Rozczarowań pełne były dni

Wtem twarz widzę jej
I teraz w to wierzę
Znikła gdzieś
Wątpliwość z mych słów
Kocham ją
Teraz w to wierzę!
Nie zostawię jej, choćbym chciał

Tak, twarz widzę jej
I teraz w to wierzę
Znikła gdzieś
Wątpliwość z mych słów
Więc teraz w to wierzę
Teraz w to wierzę
Więc teraz w to wierzę (teraz w to wierzę)
Więc teraz w to wierzę (teraz w to wierzę)

Olsztyn, 19.09-10.12.2021

Aneks z 13.02.2024 - zapowiadam piosenkę w radiu UWM FM w audycji Szafa z muzyką Pawła Jarząbka pod moim jednorazowym tytułem From Szafa with Love:


Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT Horacy
Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz