sobota, 28 września 2013

Biada mi

Beatlesi oddali, albo wręcz specjalnie napisali, sporo piosenek innym wykonawcom. Dość powiedzieć, że pierwszy przebój Rolling Stonesów jest autorstwa Lennona i McCartneya. Piosenka „Misery” została pisana na początku 1963 roku dla Helen Shapiro, ale jej wytwórnia ostatecznie zrezygnowała z usług najsłynniejszej wkrótce spółki autorskiej świata (pół roku później wzięliby z pocałowaniem ręki). Niechcianą piosenkę Beatlesi umieścili na swym debiutanckim albumie „Please Please Me” wydanym 22 marca 1963 roku.


Ale i tak znalazł się chętny na jej wykonanie, niejaki Kenny Lynch, który przeszedł do historii jako pierwszy wykonawca beatlesowskiego covera (a 10 lat później trafił na okładkę płyty McCartneya „Band on the Run”.


Ta piosenka zawsze urzekała mnie swoim czasem trwania. Minuta i 48 sekund. Mało do tłumaczenia.


Ten świat traktuje mnie źle... biada mi
Taki ze mnie ptak
Co nie wie, co to płacz
Ten świat traktuje mnie źle... biada mi

Już wiem, straciłem ją
Nie spotka się nasz wzrok
To wszystko gniecie mnie... biada mi

Zapamiętam sprawy, które miałem z nią
Czyż nie widzi ona, że jest jedna wciąż, jedna wciąż

Niech ją zwrócą mi
Bo wszyscy widzą dziś
Że jeśli nie mam jej, to biada mi

Zapamiętam sprawy, które miałem z nią
Czyż nie widzi ona, że jest jedna wciąż, jedna wciąż

Niech ją zwrócą mi
Bo wszyscy widzą dziś
Że jeśli nie mam jej, to biada mi
To biada mi
Tak, biada mi
Olsztyn, 28.09.2013



Horacy Tłumacy - na Facebooku
Horacy Tłumacy - na YT
Horacy Tłumacy - lista przetłumaczonych piosenek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz