czwartek, 8 września 2011

CK urlop (04)

Zasada „zmiany smaku” sprawdza mi się nie tylko w gastronomii, ale również w peregrynacjach. We wtorek był Győr na Węgrzech, w środę Wiedeń, dziś Bratysława.

Mogę mieć pretensję sam do siebie, że poznałem to miasto tak późno. Po Pradze, Krakowie czy Wiedniu (że wymienię tylko te trzy CK miasta), jakże mogła mnie Bratysława rzucić na kolana? Chyba się rozbestwiłem.
Ale znalazłem coś, co mnie naprawdę poruszyło. Tablicę na rogu Placu Prymasowskiego (Primaciálne námestie):


„Zdvihli sme hlavy proti zdvihnutým hlavniam” – to słowa, jakie padły w sierpniu 1968 roku z czechosłowackiej rozgłośni zajmowanej właśnie przez żołnierzy Układu Warszawskiego. Tablica została odsłonięta w południe 21 sierpnia 2008 roku, w 40. rocznicę inwazji na Czechosłowację. „Podnieśliśmy swe głowy przeciw podniesionym głowom” (?).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz